Och folk tycker jag är konstig som är flygrädd?!!

Ännu en flygplanskrach med över 150 döda! Inget vet riktigt varför det skedde, verkar inte som att piloterna gjort något fel säger de. Sen maler de på om att just denna typ av plan är den mest olycksdrabbade modellen och haft 840 döda på 20år. Sen att planen är upp emot en 30 år gamla gör säkert sitt också! Aldrig funderat på att pensionera några plan?! Sörjer med de människor som mist någon i denna tragiskt olycka och gläds med dem få som faktiskt överlevde!

Självklart vet jag att det är fler som dör i biltrafiken, men ändå! det finns ju inte så mycket att krascha med uppe i luften!! Denna "lilla" händelse gjorde ju inte mig mindre flygrädd iaf, snarare mer! Eller flygrädd kanske egentligen inte är rätta ordet för jag tyckker ju att det är lite mäktigt att sväva ovanför molnen och titta ner på städer, sjöar och hav, jag har dock problem med att lita på att jag verkligen kommer ner med livet i behåll. Nu kommer jag absolut att kolla lite närmare vilken modell planet har innan jag bokar biljett och kliver ombord. MD 82 verkar inte vara att lita på, och SAS har 44! sådana plan i skandinavien! Se upp folket!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback