Young, wild and free

Gårdagen var sannerligen ruskigt rolig. Bästa kollegorna kom förbi för pizza-bak, vattenpipa och dryck innan det var dags att styra cyklarna mot biografen för Batman. Åsikterna kring filmen var efteråt lite delad men jag gillade iallafall filmen! Kvällen fortsatte på Allstars med en hel del annat trevligt folk och slutade hemma hos mig för mer vattenpipa och dryck. Tror gänget begav sig runt 6-tiden och då slocknade jag rätt snabbt på soffan. Hann dock inte sova många timmar innan ett oväntat telefonsamtal väckte mig till liv. Har (med all rätt) varit en aning seg och sliten idag men eftermiddagen spenderades med fina Malin och Saphira i en lekpark i stan och sedan kirrade André middag till oss hos dem. Mys-eftermiddag/kväll med andra ord! Var grymt trött när jag begav mig från dem, ändå sitter jag fortfarande vaken och är pigg igen. Jag som trodde jag skulle komma i säng och sussa sött tidigt idag...

____________________________________________
Living young and wild and free

A day to remember

Tiden verkligen flyger fram... redan helg igen! :) Veckan har kantats av bus och äventyr, som sig bör på sommaren! I tisdags blev det stranden med finaste töserna. Följde upp detta med fest å utgång på Rex. :)
Vackra Malin och Saphira
Chia spanar på Malin och Saphira
Min sötrumpa gillar visst att rulla sig i sanden..

Var en aning sliten i onsdags så då blev det inte mycket gjort.. Gårdagen började med en promenad i skogen, följdes upp med beachvolleyboll vid Nydalasjön med bästa gänget och avslutades med Zumba i parken. Mys.

Även denna morgon började i skogen, men denna gång var vi utrustade med hinkar så vi fick med oss lite blåbär hem. Hittade även lite kantareller. Några var dock lite för små så de sparar vi till ett senare tillfälle :) Lyckades dock svimma några gånger idag.. först hemma, sen i skogen och sen hemma igen efter squash-spelande med gänget. Blir därför en lugn kväll för att ladda för morgondagens galenskaper! :)
______________________________________
And even though you mean so much to me
I can't wait through everything

Back in town

Har varit full fart varje dag sen jag kom tillbaka till Umeå. Träning, jobb, utflykter, äventyr och massa bus, precis som det skall vara. Lite för lite sömn dock kanske men vad gör väl det?! Grymt skönt var det att sova ut imorse var det iallafall efter över 40h utan sömn.

Mysig utflykt till Täfteå med busiga lilla Saphira och finaste Malin. Lyckades fånga lill-tösen på bild när hon faktiskt satt still i några sekunder :)

Kvällen spenderades först med att spöa härligaste kollegorna i squash och sedan middag å mys med Malin och Saphira. Väl hemma hörde kollegorna av sig och vips satt jag i en soffa med en whiskey i handen och kortspel hela natten lång. Kom hem vid 6-tiden och lyckades inte somna så jag och Chia tog oss en tur i skogen istället!

Söta Chia spanar på en gigantisk hare... dock en aning för mycket mygg i skogen.. lite för mycket för att vara klädd i kort kjol, linne och sandaler..

Kvällen bjöd på fest ute på böleholmarna med livemusik, kortspel och härligaste kollegorna.
Finaste Maira vid Böleholmarna
Maira och jag myser vid vattnet i väntan på att boysen får igång elden..

Härliga gänget! Grymt trevlig kväll som slutade med massa dans på Rex.

Nej, kanske dags att fixa lite här hemma och göra mig iordning för att sticka iväg på middag!
_______________________________________________________
It's like wishing for rain as I stand in the desert

Malta

Är tillbaka i Sverige och sitter nu på bussen upp mot stugan igen. Kommer på mig själv med att drömma mig tillbaka till Malta! Har sannerligen haft en helt fantastisk vecka, där enda problemet var att veckan tog slut! Måste verkligen se till att åka dit snart igen!

Måndag: bussen till Stockholm där det vankades AW med finaste Joje. Tjejerna och F mötte upp efter ett tag och några timmar senare anslöt vi till mina boys som även de var ute på några glas. Riktigt mysigt att träffa allihopa!

Tisdag: Äntligen avfärd! Lite överpeppad och oerhört förväntansfull stegade jag ur flyget och kände medelhavsvärmen! Lovely!

Onsdag: Dagen då Valetta gjordes osäker. Oerhört vacker liten stad.

Torsdag: Jag drog iväg på en liten båttur till Gozo och Comino (Blå lagunen). Trodde ärligt jag skulle då i minibussen på Gozo men som tur var kom vi levande både fram och tillbaka.Hängde vid Blå lagunen, solade och badade och njöt av livet! Fick se lite coola grottor på vägen hem dessutom. Väl hemma var det bara att hoppa i träningskläderna och haka på Mia på ett bodyattack-pass. Riktigt roligt! Trötta, glada men lite sega var middagen redo när vi kom hem. Min bror är verkligen ruskigt duktig på att laga mat!

Fredag: Hängde vid poolen hemma hos bror och Mia på förmiddagen. Bror fick tag på en bil och slutade lite tidigare så vi begav oss till Blue Grotto. Då de hunnit stänga båtuthyrningen ändrade vi våra planer lite. Ett dopp vid Blue Grotto följdes upp med lite sightseeing som slutade med att vi kollade in några grymt gamla och coola tempel. Efter detta äventyr fiskades Mia upp och vi begav oss till Mdina för middag. Cool "riddarstad" som fick tankarna att flyga till alla härliga riddarfilmer då riddarna dundrar iväg längst de smala gränderna i staden på väg ut (eller in) i borgen. Grymt god mat bjöd staden på också. Blev att fira mitt Nordeastipendium (41 000kr, tackar!!) med lite bubbel! :)

Lördag: Jag och Mia började dagen med ett bodyattack-pass och skyndade oss sedan hem för att hinna äta lite frukost med bror innan han var tvungen att bege sig till Norge för jobb. Resten av dagen spenderades på en härlig beach-club i Slima.

Söndag: Dags för utflykt! Vi packade väskorna och begav oss till Paradise bay! Sol och bad på stranden hela dagen! :)

Måndag: Häng vid poolen och en liten shoppingrunda i Slima på dagen och kvällen bestod av bodypump pass med Mia och därefter middag ute på en sushi-restaurang. Grymt gott och en riktigt bra och trevlig sista kväll på Malta.

Tisdagen spenderades vid poolen med hundarna tills det var dags att bege sig till flygplatsen. Ångesten var ett faktum och jag hade verkligen inte alls någon lust att åka därifrån! På återseende Malta!!!

Tack bror och Mia för en fantastisk vecka!!!
__________________________________________________________________
 One´s feelings should be distilled into actions, and actions that bring results

Stugan, bröllop och Stockholm

Förra veckan varvades artikelskrivande och jobb med aktiviteter och mys i sommarstugan. Gjorde ett par försök att lära Chia att simma. Tanken va ju att ro och hon simma bredvid/bakom men planer blir inte alltid som det är tänkt. Vi rodde ut och lockade med oss Chia, som till en början hakade på och kämpade väl. Plötsligt vänder hon bara om och simmar in mot stranden med båten dragandes bakom. Trodde då att hon blivit skrämd men sötrumpan min hoppade gladeligen in i båten utan ens ett kommando  från mig. Vi rodde därför ut med henne i båten och med ett litet "varsågod" flög hon sedan ur den och i vattnet för att simma in till land igen. Samma procedur gång på gång. Ändå kul att hon frivilligt om och om igen gjorde detta. :)

I helgen var det bröllop som stod på agendan. I fina Nordingrå kyrka ägde vigseln rum och festen hölls på Salsåker Herrgård. Så vackert!
Jag och syster

Herr och Fru Bålhammar med brudföljet

Kom igår ner till Stockholm och spenderade kvällen med fina vänner! Grymt kul att hinna träffa så många trots att jag bara är här för mellanlandning. Kan inte riktigt förstå att denna dag äntligen är här! Äntligen dags att fly landet en vecka! Malta here I come! :)
____________________________________________
I've found I'm scared to know