Good day!

Blev en lång natt med jobb igår. Kröp ner under täcket först vid 2 för att studsade upp vid 5 tiden och köra igång igen och det verkar inte bli så mycket bättre ikväll.. Men denna morgon fick iallafall en helt underbar start då jag upptäckte att jag under natten fått ett mail om att bror och Mia bokat min resa. Dagen hade inte kunnat börja bättre! 3-10 juli är det Malta som gäller! Längtar så oerhört mycket!!
Dagen har fortsatt i samma goda anda. Fullt upp på jobbet men vad gör det när allt flyter på fint. Toppade detta med att spöa R i bordtennis med hela 13 raka set (av 13)! hehehe Förstå att jag är något nöjd! :)
Efter en varm dusch känns det helt underbart att krypa ner i soffan under en filt med en kopp te, mina goda kesella-scones för att ta tag i lite mer jobb!
_____________________________________
The winner takes it all! ;)

1-2-3

Gjorde i helgen debut på planen på brännbollsyran i Ö-vik Red Socks rosé. Riktigt roligt faktiskt. Vi lyckades vinna en match dessutom. Brännbollsyran var i övrigt sannerligen hur kul som helst. Bästa sällskap av hela Ö-vik Red Socks-gänget. Galet roligt att det ena mixade laget lyckades bli seedade till nästa år! Härliga dagar, fantastiskt roliga kvällar och nätter med ett galet roligt gäng, kan det bli bättre?!? Måste erkänna att jag fortfarande var sliten på måndagen..
Gårdagen spenderades i Göteborg och avslutning på Bedömningar och Beslutsfattande kursen. Känns skönt att kursen är slut men lite trist att det inte blir fortsatta kontinuerliga resor ner till Götet. Kunde denna gång inte stanna men hann iallafall med en middag med finaste Anna innan det var dags att hoppa på flygbussen och bege mig hemåt.
Planer och tankar formuleras för fullt just nu.. hinner inte riktigt med men när det väl är på plats kommer det bli awesome! :)
_____________________________________________
1-2-3 bara brännboll och rosé!

Just do it!

Spelade igår squash för första gången sen syster bodde här. Lyckades vinna alla tre set som vi spelade. Nöjd tjej! ;) Grymt kul är det verkligen så nu blir det definitivt fler gånger!
Känns för övrigt som att det är en aning för mycket just nu... olika "överraskningar" dyker upp vilket gör att allt läggs på hög. Bara att bita i och do it! Ska bli riktigt skönt och kul med lite brännbollsyra i helgen så att jag får något annat att tänka på.
__________________________________________________________
We are all of us stars, and we deserve to twinkle / Marilyn Monroe

Långhelg

Efter denna långhelg känns det som att jag börjar få grepp på vissa saker igen. Skönt när vissa saker släpper. Tror jag behövde lite miljöombyte för att knäcka nöten. Skönt att varva jobb med långpromenader, träning och utgång om vartannat. Fina Marie är tillbaka från Kina vilket firades med utgång både fredag och lördag. Trots sena nätter har det ändå blivit tidiga morgnar och produktiva dagar. Love it!

Testade Sh´Bam för första gången och galet så roligt det var. Blev ett till sådant pass i helgen också och det lär bli fler! Aldrig fel att få skaka rumpa! Var idag in i gymmet också och körde ett biceps/triceps pass. Lite lustigt att jag valde just de och inte ben som första pass tillbaka i själva gymmet på väldigt, väldigt länge. På något vis har jag blivit starkare under vilan från gymmet. Både chins och dips kändes riktigt bra! Galet!

Måste erkänna att ögonen börjar bli riktigt tunga nu och att jag inte riktigt ser fram emot kvällspromenaden, men det är bara att rycka upp sig å traska på så jag får gå å sova sen...
Som jag har saknat att bara traska rakt ut i skogen och bara njuta... skönt att snön är borta så det är möjligt igen!
__________________________________________
Vi måste ta ett snack
Hör upp, du måste flytta på dig

Life

Sannerligen full fart just nu. Känns som att jag knappt hinner andas. :/ Kör huvudet in i väggen men efter en intensiv dag börjar det kanske (förhoppningsvis) släppa lite på spärren... fingers crossed! Måste släppa nu så jag hinner allt.
I lördags var jag med några kollegor å kikade på en av våra professorer som är gitarrist i Days of Jupiter. Ruskigt kul att se honom lira! Bra var de också! :)
Härliga kollegorna! Blev en hel del skaka rumpa och en sen, helt awesome natt! :)
Fick i början av veckan besök av T så självklart blev det middag med tjejerna på jobbet i måndags. I tisdags tog vi det lugnt med middag å promis bara. Mys! Kändes lite som att vara liten igen och ligga å surra in på småtimmarna, blir ju så mycket att avhandla när det går så länge mellan gångerna.
Oerhört skönt att komma ut och rensa skallen! Tur jag har lilltösen som "tvingar" mig till det! Mår alltid så bra i skogen!
_______________________________________________
I want to shut down the club
With you
Hey I heard you like the wild ones

Sikta mot stjärnorna!

Har haft en helt underbar helg med mor och far. Väldigt kul att de kom på besök, synd bara på vädret i lördags... Kickade igång i fredags med middag följt av hockey. Lördagen kantades av löpning innan frukost, långpromis i snöslasket med mor och far, shopping med mor (har äntligen införskaffat ett cykelställ som funkar trots att jag inte har dragkula), ytterligare en långpromis längs älven och middag +hockey på Allstars. Igår skuttade jag upp och tog en morgonpromis för att sedan få med mor och far ut på ännu en lång runda. 2½ timme i i20-skogen blev resultatet. Dock fick vi plumsa lite i djupsnön men vad gör väl det?! :) Blev rätt tomt när de åkte hem efter lunch men fick som tur va lite besök av Malin och Saphira innan det var dags att fixa middag och ta ytterligare en långpromis innan jag sjönk ner i soffan för en chick-flick. Love it!
Har idag tagit ytterligare ett steg mot en dröm idag... kan bara tacka en person för inspirationen och för att det på något vis givet mig drivet att försöka satsa på det jag verkligen vill! Tror dock inte att det kommer gå hem men vi det är ju dumt att inte ens försöka bara för att det verkar omöjligt! Får helt enkelt se vad det leder till, bollen är iallafall i rullning! :)
____________________________________________________
Bara det bästa är gott nog...

1:a Maj

Har haft ytterligare en helt fantastisk dag! Rätt skönt att få vara lite halv-ledig ett par extra dagar. Några timmars jobb, men mestadels promenader, träning och fixande.
Startade som vanligt med en långpromis tidigt på morgonen. Älskar att vara uppe tidigt och få gatorna helt för oss själva!

Dagen fortsatte med tvättning följt av ett pass med Kamilla från laget. Löpning i backe samt löpning i backe med däck stod på schemat. Kamilla hade tagit med sig sin saccovagn så den lekte vi lite med också. Chia var verkligen galet duktig. Lite skeptisk först men med lite uppmuntran började hon digga och till slut kunde hon springa lite med matte sittandes i vagnen och Kamilla stod bakpå. Grymt kul! Ännu roligare blev det när vi provkört med alla de ovana hundarna och vi då satte Jussi framför vagnen. Kamilla satt och styrde och jag stod bakom å huj vad det gick! Gruset sprutade och Jussi gick på i full fart så att till och med farttårarna började rinna! Hur häftigt som helst! :)
Efter en rejäl storstädning hemma blev det en härlig långpromis med Malin och hundarna.  En hel del godissök, bus och mys blev det längs vägen. Sista promenaden med Leo... känns helt overkligt. Kommer sakna denna fantastiska hund så oerhört mycket, och Chia med! Men efter imorgon kommer han springa i full fart helt utan smärta på gröna ängar och bli kliad å klappad av alla!
____________________________________________
You´re in the arms of the angel
May you find some comfort here