Malta

Är tillbaka i Sverige och sitter nu på bussen upp mot stugan igen. Kommer på mig själv med att drömma mig tillbaka till Malta! Har sannerligen haft en helt fantastisk vecka, där enda problemet var att veckan tog slut! Måste verkligen se till att åka dit snart igen! 
 
Måndag: bussen till Stockholm där det vankades AW med finaste Joje. Tjejerna och F mötte upp efter ett tag och några timmar senare anslöt vi till mina boys som även de var ute på några glas. Riktigt mysigt att träffa allihopa! 
 
Tisdag: Äntligen avfärd! Lite överpeppad och oerhört förväntansfull stegade jag ur flyget och kände medelhavsvärmen! Lovely! 
 
Onsdag: Dagen då Valetta gjordes osäker. Oerhört vacker liten stad. 
 
 
Torsdag: Jag drog iväg på en liten båttur till Gozo och Comino (Blå lagunen). Trodde ärligt jag skulle då i minibussen på Gozo men som tur var kom vi levande både fram och tillbaka.Hängde vid Blå lagunen, solade och badade och njöt av livet! Fick se lite coola grottor på vägen hem dessutom. Väl hemma var det bara att hoppa i träningskläderna och haka på Mia på ett bodyattack-pass. Riktigt roligt! Trötta, glada men lite sega var middagen redo när vi kom hem. Min bror är verkligen ruskigt duktig på att laga mat! 
 
 
Fredag: Hängde vid poolen hemma hos bror och Mia på förmiddagen. Bror fick tag på en bil och slutade lite tidigare så vi begav oss till Blue Grotto. Då de hunnit stänga båtuthyrningen ändrade vi våra planer lite. Ett dopp vid Blue Grotto följdes upp med lite sightseeing som slutade med att vi kollade in några grymt gamla och coola tempel. Efter detta äventyr fiskades Mia upp och vi begav oss till Mdina för middag. Cool "riddarstad" som fick tankarna att flyga till alla härliga riddarfilmer då riddarna dundrar iväg längst de smala gränderna i staden på väg ut (eller in) i borgen. Grymt god mat bjöd staden på också. Blev att fira mitt Nordeastipendium (41 000kr, tackar!!) med lite bubbel! :)
 
 
 
 
Lördag: Jag och Mia började dagen med ett bodyattack-pass och skyndade oss sedan hem för att hinna äta lite frukost med bror innan han var tvungen att bege sig till Norge för jobb. Resten av dagen spenderades på en härlig beach-club i Slima. 
 
Söndag: Dags för utflykt! Vi packade väskorna och begav oss till Paradise bay! Sol och bad på stranden hela dagen! :) 
 
Måndag: Häng vid poolen och en liten shoppingrunda i Slima på dagen och kvällen bestod av bodypump pass med Mia och därefter middag ute på en sushi-restaurang. Grymt gott och en riktigt bra och trevlig sista kväll på Malta. 
 
Tisdagen spenderades vid poolen med hundarna tills det var dags att bege sig till flygplatsen. Ångesten var ett faktum och jag hade verkligen inte alls någon lust att åka därifrån! På återseende Malta!!! 
 
Tack bror och Mia för en fantastisk vecka!!! 
__________________________________________________________________
 One´s feelings should be distilled into actions, and actions that bring results
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback