Produktiva måndag

har varit ruskigt produktiv idag! Listan att göra idag var lång men jag har snart betat av hela.. plus lite till! Shit vad duktig jag är! :) Tror jag ska belöna både mig och Chia med en liten cykeltur... så blir hon lite trötter tills ikväll då vi ska på hundkurs som vanligt! Jag är btw grymt nöjd över Chia´s prestationer på hundkursen so far...(och mina egna) jag hoppas verkligen att det fortsätter i samma bana! Känns som att Chia tycker att det är grymt roligt vilket gör det hela ännu roligare och enklare för mig.

Trots att jag försöker intala mig att det kommer gå bra och inte vara någon fara alls så är jag grymt nervös inför torsdag och fredag. Det är nämligen då vi har inskolning med Chia på dagiset! Shit pommes alltså! Jag hoppas verkligen att hon smälter in bra i någon av grupperna och att hon trivs där! Bara några dagar kvar att gruva sig på nu... (hua)


Måste säga att denna
nyhet är lite läskig! Är det inte längre tryggt att ta taxi hem nu?!? Har våldtäktsmän blivit så uträknande och medvetna så att de följer efter tjejer i taxibilar för att sedan hoppa på och försöka våldta tjejen? Världen är bra sjuk!! Hur ska en tjej någonsin kunna känna sig riktigt trygg? Det är så många som med flit är ute efter att skada oss, så hur skall vi kunna lite på någon? Hur ska en tjej kunna tro att en kille inte menar något ont eller faktiskt är snäll? Det börjar bli lite väl mycket störda människor i världen! Eller rättare sagt, nu börjar alla störda människor att upptäckas och ges plats åt. Förr tror jag att många sådana här händelser bara mörkades och försvann från utredningarna, men nu har det äntligen blivit allvarligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback