Tisdag

Shit vad tiden går fort. Tyckte nyss det var fredag och helgen började och vips så har helgen passerat och det är redan tisdag! Galet! Kanske är på sin plats att jag summerar upp helgen...

Fredagen blev lugn och skön! Jag och gubben tog oss (för en gångs skull) lite tid tillsammans bara vi två. God middag, vin, idol och mys med vovven blev resultatet. Riktigt skönt!

I lördags begav jag mig ut på stan för att hitta lite julklappar. Har styrt upp en hel del men har samtidigt några grejer kvar.. men det mesta vet jag vad jag skall köpa så det torde gå fort när jag väl får tid till att springa på stan. På kvällen var det dags för den årliga glöggfesten hos mats och mia. Det var lite lugnare i år än tidigare år  (kan bero på att vi inte var lika många) men trots detta vaknade jag på söndag morgon med socker i hela käften (trots att jag borstade tänderna två gånger innan jag gick och lade mig!) Chia var med under kvällen oxå och skötte sig galant! Förrutom vid ett tillfälle då hon trodde katten gjorde en lekinvit och därför började jaga stackarn!

I söndags blev det en tidig start och ut till stallet för att rida Cartell! Han är verkligen supermysig. Tyvärr är jag för uppbokad för att hinna hjälpa julia i veckan (som hon ville) men det blir nog mer efter jul! efter lunch begav jag mig till stall nr två för att rida jaime. Provade att rida ut honom då ägaren inte fått honom från gården och det gick riktigt bra. Han var lite skvätten och rädd för det mesta men verkade ändå trivas rätt bra. Det blev lite plumsande i skogen och sen lite trav på en snöbelagd skogsväg. Tror att killen blev rätt trött för vips vände han på en femöring och ville skena hem till stallet vilket resulterade i att jag trillade av (rider barbacka vilket jag inte är van vid och min balans är ju som de flesta vet inte direkt den bästa =) ). Sur som jag blev var det bara att hoppa upp igen och låta honom fortsätta att trava. När jag då tog i honom för att sakta av så trillade det ner en massa snö från ett träd bredvid och samma procedur skedde igen. Jaime vände på ett korvöre och var på väg ner i diket varpå jag dängde till honom i sidan och fann migsjälv på backen utan häst. Tur att det var en massa mjuk snö under för killen är ju trots allt 183 i mankhöjd! Upp igen och lite mer trav och skritt innan vi vände och gick tillbaka mot stallet. Trots två turer ner i snön är jag ändå nöjd över hur duktig han var! Vi lämnade ju trots allt gården för första gången och red i skogen med läskiga grenar och travade utanför ridbanan! Stora framsteg. Ikväll blir det en tur igen, men denna gång på ridbanan eftersom det är mörkt men vi skall ta en liten sväng ut bara på vägen så han kommer ihåg att det inte är farligt utan bara roligt!

Behöver jag säga att jag var rätt mörbultad igår, och idag med för den delen. Min nacka slet nog lite ont av att ramla av två gånger, men men. Shit happends! Försäkringsbolaget anser ju ändå att jag är "frisk" och inte är i behov av skjukgymnastik eller andra läkemedel än alvedon. (är fortfarande grymt störd på den historian men har inte fått tag på advokaten min ännu)

nej, back to work! =)

puss

Kommentarer
Postat av: Anonym

shit.. bäst du ser upp med din nacke hörru! du får ta de lite lugnt!

2008-12-16 @ 14:07:35
Postat av: Anonym

Galning!!

2008-12-16 @ 22:51:13
Postat av: Anonym

Hittat alla julklappar ännu? Jag slog rekord i år och har varit helt klar med mina sedan början på november! =P

2008-12-17 @ 13:40:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback