Helg bestyr

Så var ännu en helg snart till ända. Har hunnit med ganska mycket denna helg ändå! I fredags blev det mest bara mys med Chia och lite inlysning på ny musik. Igår började jag dagen med en lång träningstur med Chia. sen var det dags att ta tag i lite tvätt och vår walk in closet. Nu är garderoben så grymt fin och välorganiserad. Det går till och med att gå in i den! =) När patrik väl vaknade åkte vi med en massa skräp som jag rensat ut och sen shoppade vi julbelysning till balkongen. Denna dag började med ytterligare en träningstur med Chia. Gick bort till grusplanen för att leka i snön och träna lite lydnad. Hon är så duktig (ibland) min lilla tös! Efter det var jag till dagisfröken Marias häst. Ska hjälpa henne lite med honom då han inte ridits på jättelänge och nu blivit både lite nervös och lat. Han har en väldigt skön gång men i början ville han inte riktigt vara med i matchen. Så fort jag begärde något av honom, som att gå framåt, så surnade han till och bockade lite. Tror han kommer bli riktigt fin sen när han får lite kondis och börjar tycka det är roligt. Verkade iallafall som att han sken upp och ville lite mer efter ett tag. Fick honom att trava några varv samt ett par galoppsteg några gånger. Ville dock inte att han skulle bli alltför trött så här första gången så vi tog det rätt lugnt. Men han kommer nog bli kanon! nu i veckan kommer julgodisbak stå på schemat! Det är ju första advent på söndag (äntligen) och vi skall fira in det med en liten adventsfest på lördagen så då passar det ju bra med lite julgodis och sånt! =) Har börjat med fudge idag. Får se om det blir någe mer ikväll eller om det blir filmkväll med mackan och fanny. nej, åter till baket!

Kommentarer
Postat av: Anonym

mysigt med julbak! vad duktig du är som redan har börjat! Själv är jag inte så händig, så julfirandet får bli köpta pepparkakor och kanske en mugg glögg.... längtar nästan hem till mamma och pappa bara därför! ;)

2008-11-26 @ 10:26:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback