update

ytterligaren en sen uppdatering om vad som hänt sedan sist...

i torsdags var jag som tidigare nämnt på spa med tjejerna. Grymt mysigt och trevligt. Vi var där från halv fem till nio-snåret så rätt mör och trött var jag när jag väl kom hem.

I fredags stoppade jag in hunden i bilen och åkte hem till mor och far över helgen. Skönt att få bli lite ompysslad! =) Fredagen blev lugn med god mat och lite vin. Syrran busade och tramsade med Chia så jag hade en rätt nöjd hund. Hon gillar verkligen sin "mosse" (moster-therese). I lördags åkte jag och syster till stallet för att ta oss en ridtur och vad gör min underbara vovve då, när hon skall få vara med mor och far?! Jo hon bestämmer sig för att öppna ytterdörren och ha lite roligt utomhus. Mor och far busade, skuttade och lekte med Chia på baksidan, men tramsig som Chia är så vägrar hon ju att komma eller lyssna riktigt på mor och far. Enda gången hon lyssnade var när de ropade till åt henne när hon var på väg bort från gården. Då vände hon snällt men fortsatte att springa runt dem som en galning. Efter ungefär 2h lek fick de till slut fånga in Chia och återvända in (med låst dörr bakom sig) Behöver jag säga att den planerade långpromenaden aldrig blev av?! Jag skämdes rejält över min ouppfostrade hund som inte lyssnar när andra säger kom eller hit! Måste verkligen träna på det! Lördagen fortsatte iaf med god mat, vin och trav. Dock vann vi inget denna gång men men, bättre lycka nästa gång! (Chia var btw den mest underbara hunden sen jag kom hem.. hur lydig och duktig som helst)

Söndagen började med en fantastiskt mysig promenad där Chia skötte sig galant. Hon gick fot fast hon var lös hela promenaden, vek bara från min sida när jag sa varsågod åt henne, sen kom hon genast och slöt sig an min sida när jag sa här. Sjukt duktig ända tills vi kom fram till mor och fars baksida. Då helt plötsligt får tösen fri-spel och springer ifrån mig för att busa. Hon måste ha kommit ihåg hur kul hon hade dagen innan för lyssna ville hon verkligen inte göra. Jag kokade inombords vill jag lova! Har aldrig varit med om något liknande med henne. Hon vägrade komma och jag var för arg för att börja leka med henne. Syrran kom ut och busade lite och kunde efter ett tag ta fast byrackan. Chia var rejält skamsen när syster lämnade över henne till mig och jag la ner henne... sen skämdes hon rejält rätt länge efter att vi gått in också. Ursch och fy vad arg jag blir bara jag tänker på det. Nu är det hårdträning som gäller så att denna episod aldrig uppkommer igen. En anledning kan ju vara att hon är unghund och vill hitta på bus och sen har jag haft för lite tid för henne de senaste veckorna då jag både pluggat och jobbat samtidigt. timmarna har inte räckt till för att träna så mycket med Chia som jag velat. Men nu när jag bara har jobbet att fokusera på så blir det annat! Nu skall hon drillas!

Blev ett besök hos morfar på väg hem mot Umeå. Har inte varit dit på jättelänge så det var mysigt! Massa gott fika och tårta blev det.. jag måste ha gått upp flera kilon på denna helg så mycket som jag har stoppat i mig!


Väl hemma igår blev det till att titta på gubbens innebandy match och sedan for vi på bio och såg Bond med Kernell och Malin. Filmen var väl ingen wow-film men det var ju Bond. Mysigt med bio iaf.. det var alldeles för längesen!
Fick med mig min symaskin som jag fick av mor och far när jag fyllde år så nu blir det till att sy på kvällarna! =) ska till och med försöka mig på ett vintertäcke till Chia, men vi får väl se hur resultatet blir.. jag lär väl vara klar lagomt till sommaren haha.. 


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback