Stolt matte!

Kom precis in från en underbar promenad och träning med Chia. Tog med klickern idag, var ett tag sedan vi använde den av någon anledning. Chia lyssnade fin fint på alla kommandon och gjorde som hon skulle. Vi tränade lite sitt, ligg, läggande under gång, inkallning och sen började vi med ställande under gång (gick rätt bra faktiskt för att vara första gången!) Det kom till och med förbi tre olika hundar som Chia tittade nyfiket på men valde ändå att strunta i dem och fortsätta träna med matte utan några försök till lekinviter och drag i kopplet... Sista hundmötet höll jag inte ens i kopplet. Ville utmana oss båda lite och tänja lite på gränserna och det gick fin fint. Jag hade henne iof kopplad men lät kopplet ligga löst på backen så att jag utifall att hon skulle hitta på något skulle hinna stanna henne. Men som sagt hon brydde sig inte speciellt mycket om de andra hundarna. helt galet glad jag är!!! Har annars inte kunnat träna när andra hundar går förbi, förutom på kurser när andra hundar tränas bredvid.

Nu skall jag sova gott på denna framgång! =) brukar ju dock inte kunna sova så bra när gubben inte är hemma, men jag hoppas framgången underlättar sömnen =)

sov så sött allesammans!
xus xus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback