Avslutning på hundkursen

Ikväll var sista träffen på unghunds-kursen som vi gått. Vi fick gå banan, som hade fått lite tillägg, dagen till ära och allt gick toppen bra. Dock är det tydligt att Chia har lite överskottsenergi pga att hon fått vara stilla för tassens skull för mellan momenten fick jag verkligen jobba hårt för att vi skulle lyckas bra. Vi fick prova en lång och lite större tunnel oxå, vilken Chia gladeligen sprang igenom på första försöket. Vi fick mycket beröm för den utveckling vi gjort (matte är stolt!!!) och en hel del tips för fortsatt utveckling, så nu har vi endel att jobba på. Jag har ju kämpat för att Chia skall "tagga ner" och fokusera lite mer, (vilket vi lyckats med) men nu, eftersom vi är intresserad av agility så är det dags att "jobba upp" henne lite försiktigt vid vissa moment.

Ska fara förbi Björkstadenshundklubbs klubbmästerskap i agility imorgon för att kolla in hur det går till och vilka moment som finns med, så vi kan börja träna lite smått innan det drar igång igen till hösten.. Brukshundklubben har sitt KM i början av oktober, så då tänkte jag oxå försöka ta mig dit och kolla läget!

Känns lite tråkigt att kursen är slut nu... är ju så roligt att gå kurser och få träffas och träna lite. Plus få lite tips och peppning att träna till nästa gång! Får se om det går några roliga nu i vinter!
xus xus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback