Elin - räddaren i nöden!

Var som jag tidigare nämnt och skrev in mig på universitetet idag. Första kurserna skall jag läsa på ett annat masters program så jag valde marketing! Sen upptäckte jag att jag får Agneta Marell som föreläsare på första momentet! Kan inte bli bättre! =) I övrigt kände jag mig väldigt gammal trots min ringa ålder på 24 (jaja, först i november blir jag 24 men ändå!) Några tappra själar som går året under mig var där, men inte många. Känns lite tråkigt men ändå så tror jag att det nog skulle bli rätt roligt, om jag väljer att plugga detta femte år. Dock skulle man ju önska sig lite mer pengar varje månad men det finns ju alltid extrajobb jag kan skaffa mig. Eftersom jag inte vet om jag skall plugga vill jag inte lägga ut en massa pengar på en kursbok så jag tog mig en sväng förbi bibblo för att se om turen var på min sida, och visst var den det, hittade boken för första kursen så nu är jag safe iallafall de två första veckorna (får bara låna den så länge) Boken var dock av den förra upplagan men jag tror inte det är så stor skillnad!

När jag sedan gick en sväng och strosade i korridoren upptäckte jag två söta men förvirrade tjejer som stog och såg förvirrade och hjälplösa ut. Som den hjälten man är stegade jag fram och frågade damerna vad de letade efter. Nya ekonomer (handels och logistik) var de - på väg till expeditionen men dock på väg åt fel håll så jag följde dem dit och såg till att de blev väl omhändertagna! Från en ekonom till en annan! Jag tycker att alla ekonomer skall känna tryggheten i vetskapen om att det finns äldre, snälla ekonomer som tar hand om dem.  På väg tillbaka ut mötte jag ett gäng ännu mer förvirrade ekonomer på jakt efter rätt sal och självklart offrade jag mig även denna gång och lotsade de stackars barnen till rätt sal. Vilken vardagshjälte jag varit idag. ;)
 
                                                                             


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback