Höst

Hösten är här, med allt vad det innebär. Sol ena dagen och regn den andra. Idag är vi iallfall lyckligt lottade med sol och lite värme. Jag måste erkänna att jag tycker det är lite mysigt med hösten (men bara när solen skiner och det är rätt varmt). Träden blir så fina och luften känns lite friskare än under sommaren. Tro nu inte att jag föredrar höst framför sommar men jag tycker att alla vårtider har sina fördelar!

Chias tass blir allt bättre. Hon är en liten kämpe tösen våran! klagar aldrig när det gäller saker som gör ont, hon kör bara på! Bra ibland men mindre bra ibland. Vi tog en långpromis hem från dagis igår och shit vad duktig min lilla tös var. I skogen studsade och lekte vi för fullt. Efter en massa skog så kommer en grusväg som vi måste gå ett tag på innan vi beger oss in i skogen igen på andra sidan. När vi nästan var framme vid grusvägen kallade jag in Chia (som kom som en raket) och satte henne vid min sida. Sen bad jag henne att "gå med matte" och så trampade vi upp på vägen, sida vid sida (Chia lös). Vi fortsatte att gå så längst vägen, sen såg jag ett par som var påväg mot oss. Jag kopplade Chia i farten och gick förbi paret, för att direkt efter koppla lös och påminna Chia om "gå med matte". Paret vände sig om och sade högt "Gud vilken duktig hund du har, inte hade du behövt koppla!" Jag stannade, satte Chia vid min sida och tackade så hjärtligt för berömmet. sen gick vi vidare, fortfarande sida vid sida. =) Grymt stolt matte!!! Väl i skogen igen fick vi hoppa, skutta och plaska i vattenpöl så det sjöng om det!  Tänk om Chia kunde vara så duktig och gå så fint när vi möter andra hundar oxå!!

Idag och imorgon får Chia vara hemma med matte eftersom jag är ledig =) Ska bli mysigt att ha en liten långhelg med tösen! Ska försöka träna lite mer dessa dagar. Har lite dåligt samvete för att det inte har blivit så mycket mer än några minuter här och där. Ett rejält träningspass står på listan!

Upp och ner i pölen sprang hon som en liten dåre! =) så grymt söt!
 

"Matte kan vi inte stanna här i pölen??"

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback