Mys-lördag

Igår blev en riktigt lugn och mysig dag. Vi tog en långpromis i I20 skogen då jag var tvungen att visa Patrik alla fina vägar som finns där, som vi har missat! Kan inte förstå att vi inte utforskat den lite bättre, men det kommer nu, det vill jag lova! :) Chia var väldigt trött efter veckan på dagis och långpromisen så resten av dagen blev mys och ben-tuggande!

Har börjat träna lite läggande under gång med Chia... det går framåt men jag måste som ta lite på hennes rygg och halvt-stanna till för att hon skall förstå att hon inte bara skall fortsätta gå med matte! Men det kommer väl säkerligen! Lärde henne ett nytt litet trick igår som hon greppade direkt! Hon förstår alltid när det har något med att hon får lätta från marken att göra! haha.. Jag lärde henne iallafall ordet studsa. (Hon sitter först ner och sen när jag säger studsa så hoppar hon upp och ner) Tror hon tyckte det var ett fantastiskt roligt trick att kunna! Måste hitta på lite fler trick-som har med hopp att göra för de tycker Chia är som roligast! =)

Är dock lite orolig över att lill-grisen våran har börjat äta så dåligt. I början av veckan var det bara på morgonen som hon åt dåligt, men det tog hon igen på eftermiddagen med en klupsk aptit. Men nu i helgen har hon ätit ytterst lite, men tuggar frenetiskt på ben. Om jag lägger i lite skinka i maten och rör om så äter hon lite, men bara tills hon fått upp all skinka. Är lill-gumman sjuk mån tro? Eller har hon bestämt sig för att gå på diet ett tag? Nej skämt å sido så blir jag lite nojjig och orolig för henne! Man måste ju äta!

Här är lite bilder från gårdagens promenad.... så otroligt mysiga vägar att gå på!


Full fart när matte ropar!


lilla fotomodellen våran...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback