Oförskämd fransyska

Måndag, och dags för en ny vecka med nya äventyr. Denna vecka är väldigt speciell för mig och jag kan inte annat än säga att jag hoppas på det bästa =)

Igår var vi och hälsade på grannen och hans hund. Chia och lilla Terry är verkligen goa vänner. De vill aldrig sluta leka, pussas och brottas. Nu var det ett tag sedan vi vär dit och Terry har verkligen växt sedan sist. Börjar bli en stor pojke nu!





Vi tog oss även tid till att träna lite på slalom, fyrkanten, sitt-stanna, ligg-stanna, stå-stanna, stanna på avstånd och läggande under gång. Hon är rätt duktig gummsan min! =) På eftermiddagen blev det en långpromis med Patrik och hans kompis i I20 skogen - sjukt mysigt!

Var med om två lite speciell situationer på universitetet nu på förmiddagen. På väg till föreläsningen gick jag bakom några lärar-studenter som diskuterade barn och intelligens. En tjej berättade om en undersökning som bevisat att långa barn var mer intelligenta och att korta barn ofta fick sitta kvar i skolan och tog längre tid på sig för att lära sig något! Jag måste ha varit ett ruskigt smart barn! Jag var ju redan i lekis ett huvud högre än alla andra! Skönt att få sin intelligens bekräftad ;)

Efter föreläsningen (som btw var rena sömnpillret och jag ångrade att jag klev upp imorse!) gick jag direkt till anslagstavlan för att skriva upp mig på en seminarieuppgift. Till min förvåning, när jag står där med lapparna i handen kommer det fram en fransk-tjej och rycker papperen ur handen på mig med orden "I´m in nr 2 so I take that paper'"  mitt svar blev genast " Sorry, but I´m also in number two" och räckte fram handen för att få tillbaka papperet - men icke! Hennes svar blev "ok - we can look over here!" och ställde sig i en grupp av fransyskor och fransmän varpå de snabbt fyllde i sina namn och till slut lämnade tillbaka papperet till mig. Shit va sur jag var!!! Men snäll och "svensk" som jag är så stod jag där tyst och snällt och väntade.. men kokade inombords och ville säga ifrån på skarpen att det faktiskt är ganska oförskämt att rycka papper ur handen på en person och samtidigt "gå före i kön".  SUCK!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback