Pencelin och smärtstillande till lille vovven

Det gick rätt bra hos veterinären.. men lill-skruttan hade en glasbit i tassen. Tog ett tag för veterinären att lirka ut den rackaren men till slut så. Nu skall Chia äta smärtstillande och pencelin i en vecka plus att hon måste vara lindad och får bara gå ut med sko på sig =/ Han tyckte dock att det inte skulle vara någon fara att träna Chia som vanligt men kanske lite försiktigare och mer observant på hennes rörelser. Nu ligger hon helt utmattad och sover efter en lite annorlunda upplevelse. Hon var väldigt duktig, men när hon vaknade till och var lite groggy var hon gnällig och sur på matte som lät detta hända! Lite positivt är iallafall att hon inte haltar lika mycket nu, trots att hon är lite öm i tassen som veterinären var tvungen att skära och karva lite i.

Känns lite jobbigt att åka iväg över helgen imorgon nu när vovvsingen inte är riktigt kry, men det kan nog kanske vara rätt skönt för henne att få umgås med husse på egen hand. (försöker intala mig det iallafall)

Nej nu måste jag verkligen få klart uppgiften till imorgon och göra en presentation.... shit vad dålig jag är på att vara ute i god tid och färdigställa saker. Alltid skall det sista göras kvällen innan det är dags! Skäms på mig!

XOXO


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback