Stackars liten

Hundkursen igår gick riktigt bra måste jag väl säga. Alla moment satt som en smäck och Chia skötte sig galant. Dock var hon som ett litet vilddjur i väntan på vår tur och nästa moment. Hon kunde verkligen inte slappna och och bara ta det lugnt som förra gången. Tur iallafall att hon var duktig under själva momenten. Lilla-tjejen måste ha kommit in i någon sorts tonårs-period. Hon är jätteduktig och lydig när vi tränar och gör saker, men på en vanlig promenad så är hon väldigt dragig i kopplet och ointresserad. Stannar jag och gör lite övningar så är hon genast med på noterna men när vi börjar gå igen så är det som att hon försöker koppla bort mig och promenera själv. Jag blir galen av dragandet! Vet att det kommer och går sånna här perioder med en unghund men det är ju frustrerande att hon börjat dra i kopplet så mycket när vi är ute. Jag VET ju att hon och jag kan gå fint.

På väg till bilen efter kursen råkade lillgumman kliva på en glasbit och började blöda under trampdynan. Hon fick ha en liten strumpa på sig hemma, för att inte få in smuts i jacket, varpå Chia såg helt bedrövad ut hela kvällen. Sen verkade det som att allt var bra imorse men ack så jag bedrog mig. När vi kom till dagis började hon blöda lite igen. Inge vidare kul att lämna lilla-stumpan när hon blöder men Lotta har ju koll och skulle hålla uppsikt över det lilla lilla jacket som orsakar blödningen.

Själv har jag gått och blivit sjuk! Väldigt irriterande då jag ska fara ner till syster i Stockholm på torsdag och stanna över helgen. Alla tjejerna från plugget kommer dit så det blir en liten reunion! Ska bli mycket trevligt, men som sagt - jag måste bli frisk!!! *snörvel*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback