Analysera mera!!

Kommer ofta på mig själv med att sitta och analysera saker och ting samtidigt som jag stirrar rakt framför mig med tom blick. Vad jag analyserar? Ja det kan vara precis vad som helst.. kanske något jag läst, sett eller varit med om. Jag analyserar min del i det hela, hur jag agerat, hur andra agerat och hur det hade kunnat se ut om något ändrades. Detta gäller stora som små saker i livet. Ibland fylls tankarna av de livsavgörande situationer och val jag gjort genom mitt liv som format den jag är och fört mig dit jag är idag. Hur skulle det se ut om jag gjort något av dessa val annorlunda? Vart hade jag varit i livet då? Andra gånger, som nu är det mer en händelse, obetydlig men som hade kunnat vara betydlig... Vad hade hänt om jag agerat annorlunda? Om berörda parter agerat annorlunda? Om omgivningen varit annorlunda? Lite läskigt men ändå spännande att fundera kring.. Roligt att måla upp olika extrema händelser i sitt inre! Det hjälper ibland, ibland leder det bara till fler analyser och funderingar.. Det gäller att hitta en balans. Jag är ganska bra på att överanalysera saker och ting.... På gott och på ont! Ibland kanske det går till överdrift och jag analyserar saker som inte egentligen är verkliga... men andra gånger leder det till sanningen och till större insikt om mig själv och andra!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback