Beundrar-mail?!

Dagen påbörjades med en långpromenad från Ersboda.. var och lämnade in bilen så sen var det bara att knata till jobbet! Tur man är hurtig! Lite irriterande bara att det började regna lite smått på mig!


Har fått ett ruskigt konstigt mail..mitt första riktiga beundrar-mail skulle man kunna säga! lite scary måste jag erkänna! Killen hade tydligen sett artikeln om mig i Aktum Extra och därefter sökt reda på min jobbmail-adress. Han började med att beskriva sin utbildning osv, varpå jag trodde resterande brev skulle handla om min forskning och kanske ett gemensamt forskningsintresse.. men ICKET! Det handlade bara om mig som person (vilket är lite scary då jag inte har någon som helst aning om vem mannen är!) Ett exempel från mailet är: "Jag gillar din ambitiösa natur. Du verkar vara en person med hög interpersonell intelligens och förmåga att se genom andra människor. Antagligen såg jag dig när var jag på Umeå. Jag tycker att det är svårt för mig att skriva någonting utan att komma nära dig. Men jag kan inte sluta att skriva --du ser oerhört intressant till mig." Lite roligt, men samtidigt känns det lite obehagligt eftersom jag som sagt inte vet vem personen är! Tur iaf att människan inte befinner sig i Umeå, eller ens i landet! Det är nu bestämt i alla fall! Det blir definitivt inte några fler intervjuer! Som Märta sa: Tänk så många som kanske hade skrivit om det varit en vettig bild på dig!" =)


Kommentarer
Postat av: Piotr

äh, jag säger som till dig som jag säger till min polare i mexico city som skriver om svininfluensan, lite risker måste man tåla för att kunna nå framgång!

2009-04-27 @ 21:49:51
Postat av: Elin

haha.. ja så är det kanske!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback