Smidig?!

Det är ändå helt galet vad smidiga människor tycker att de är ändå. Genom att säga eller för den delen skriva (som jag gör här) bara lite, utan att berätta hela sanningen men ändå berätta lite så verkar vi alla tro att vissa inte ska förstå medans andra ska göra det. Ganska intressant!

Det blir i många fall väldigt enkelt att lista ut vad personen i fråga vill säga med sina halvdana meningar. Något vi alla tenderar att glömma bort är att många människor faktiskt inte är korkade. Något annat vi tenderar att tro är att vi själva är så grymt mycket listigare och smidigare än andra så bara för att jag skriver kryptiskt så förstår ingen men jag förstår allt kryptiskt andra skriver! Galet roligt ändå! Jag anser att det ligger en liten skillnad i hur människor gör detta. Själv skriver jag halv-kryptiskt för att göra ett statement men ändå inte anslöja allt (för att inte vara elak och outa någon)..dock vill jag att människor skall förstå innebörden och faktiskt fundera över saker och ting. Vissa som skriver kryptiskt verkar tro att halv-meningar gör dem mystiska och mer spännande samtidigt som ingen förstår riktigt och de på så vis håller sina dirty secrets för dem själva! Trams säger jag om detta då som jag tidigare nämnt människor inte är korkade utan faktiskt kan dra egna slutsatser och analyser över meningar och därigenom förstå innebörden som personen i fråga egentligen ville hålla hemligt men samtidigt ändå berätta (för att verka coolare,mer mystiska och som att det händer så mycket spännande i deras liv!) Nu vill ni säkerligen ha exempel på de olika varianterna och jag har funderat på att ge er några, samtidigt som jag då kanske övergår till att avslöja för mycket och outa någon.. What to do?

Idag är det SPSS-analyser som gäller..

Ha en trevlig dag, och glöm inte att analysera er omgivning och saker som händer i världen! =)


Kommentarer
Postat av: Anonym

du e verkligen en analytiker du måste jag säga.. ;) kommer du hit till helgen eller har du bara glömt att uppdatera din status på msn?

2009-04-15 @ 20:22:31
Postat av: Anonym

alternativt så ser du så mycket fram emot nästa helg så du tar ut den i förskott :D

2009-04-15 @ 20:23:12
Postat av: Anonym

nu fick jag verifiera att jag verkligen var vettig enough i roten för att skriva en kommentar också.. :P

2009-04-15 @ 20:23:54
Postat av: Elin

står det något på min msn?? jag har bara nät-versionen av msn på jobbet så jag ser inte om det står något.. om ner är till stockholm så åker jag ner den 24:e april så först nästa helg förgyller jag Stockholm med min närvaro ;) Btw.. vem är du anonym som undrar? Har mina aningar men törs inte chansa.. =)

Postat av: Lini

men vad skumt, skrev faktiskt mitt namn i varje kommentar...sorry! står på din msn att "Elin-stockholm i helgen"



Vem var dina aningar??? :D



/Lina

2009-04-16 @ 19:06:28
Postat av: Elin

hade dig lr märtis som aning.. men jag tänkte att du brukar ju skriva ditt namn.. skumt att de bara försvann!



konstigt oxå att det står på min msn.. som jag ser så står bara min bloggadress... skumt skumt.. E

2009-04-16 @ 19:18:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback