Söndags-action

Andra delen av söndagen har verkligen bestått av action! När jag och Chia traskade på ök mot Lotta för att fiska upp cykeln svänger helt plötsligt en civilpolisbil upp precis bakom oss och nitar. Två poliser hoppar ut och snart kommer även en till polisbil... vi fortsätter trraska på men nyfikenheten är ju galen. Kollade bak några gånger men kunde inte se vad som hände.. Jag antar att det var detta jag bevittnade..

Vi tog en lite längre cykeltur och stannade till på ICA-berghem för att inhandla några saker till kvällens middag. Bara en liten stund från det att jag kom in i butiken så kommer en kille springandes och ropar åt mig. -Visst var det du som hade hunden här utanför?? Det visade sig att han sett en man gå fram mot Chia och att hon då på något vis slitit sig och sprungit iväg. Jag rusar så klart ut för att hitta lilla gumman och utanför möter jag en taxi som även han sett vad som hänt och lokaliserat Chia nere vid gång-stigen mot stan (bara precis på andra sidan vägen) Han hade själv unghund och hade även han uppfattat det som att en man gick rakt fram emot Chia och att hon blev grymt rädd. Mannen de sett hade försvunnit därifrån utan att se sig om eller kolla efter hunden som han skrämt till flykt! Chia var iallafall grymt duktig när jag kom springades över vägen. Hon satte sig bara ner och inväntade matte! Shit vad förbannad jag blir på människor! Vad tänkte gubben med egentligen? Finns ingen anledning till att gå fram mot en främmande hund, speciellt inte när ägaren inte är i närheten! Chia hade ju kunnat begett sig upp på stora vägen och blivit påkörd eller något! Jäkla galning!

Väl hemma fick Chia en massa smaskens innan hon slocknade! Min middag blev jojjes fantastiska kycklinggryta!! MOMS!! Kvällen har bestått av mys, OTH, GossipGirl och nu väntar filmen!
Ha en mysig söndagskväll!!
xuss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback