Scary!

Inte direkt något chockerande, men ack så sant! Övervikt och rökning gör att du lättare kan bli sjuk. En sund livsstil minskar risken med hela 80%! "Att äta nyttigt betydde i studien att äta mycket frukt, grönsaker och fullkorn och lite rött kött, med att motionera regelbundet menade man 3 och en halv timmes motion i veckan, och med en hälsosam vikt avsågs ett BMI under 30."  

Vilken tur att jag äter mycket frukt, grönskare och fullkorn! Motionen per vecka är definitivt mer än 3½h och mitt BMI ligger lååångt under 30, nämligen 19! Inte så svårt att ligga under 30... jag menar 30 räknas ju som fetma.. För att jag, med min längd, skulle ha BMI över 30 så skulle jag måsta väga 110kg!!! GALET! Det är ju nästan två Elin!

xx


Kommentarer
Postat av: Martin

Så länge man är frisk behöver man inte motionera, och när man är sjuk ska man undvika det... ;)

Postat av: Elin

hahaha. jaa du Martin, det var ju en skön logik! =)

2009-08-11 @ 11:10:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback