Om jag ändå vore lite korkad...

Ibland önskar jag att jag var en sån som inte tänker alls! Förstå hur härligt att bara vara utan att behöva tänka, fundera och analysera! Kunna vara så där blondinkorkad kring allt. Slippa förstå saker och bara nicka och le. Tragiskt? JA! Men ack så bekvämt att leva i ovetskap och okunskap även kring triviala saker. Bara låta någon annan sköta allt. Någon som berättar vad som skall göras/hända härnäst. Med andra ord gå runt som en tom docka utan egna åsikter, tankar och värderingar till förmån för att bli omhändertagen, daltad med och slippa konfrontationer. Det är ju ändå galet många tjejer som gör detta och galet många killar som på något vis verkar gillar detta. Helt ofattbart, men det är klart. Det är alltid lättare att styra en nickedocka än någon med egna tankar. Kan det vara därför?? Jag tror fasen att livet hade varit väldigt mycket enklare om jag bara hade varit lite korkad istället! Förstå vilket lätt liv lite små-korkade människor utan tankar, värderingar och funderingar lever ändå!

_____________________________________
Det kan aldrig göras ogjort det där...


Kommentarer
Postat av: Lotta

Håller med :)

Postat av: Emma

absolut =)tänk vad lätt livet då skulle vara men ganska tråkigt =)

2009-12-02 @ 22:10:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback