Julen

Julen har minst sagt varit händelserik! Julafton bestod av mys med släkten. Kusinbarnen busade och myste med Chia, som njöt för fullt med barnen. Lilla Nore ½år var helt besatt av hunden.. så oerhört gulligt. Han älskar att hoppa oxå... fick nästan träningsvärk i armarna! =) S råkade dock få i sig en kaka han inte riktigt kunde äta och vips var ambulansfärd ett faktum.. som tur är blev barnen inte så rädda att pappa var tvungen att åka ambulans och tur oxå att han snabbt reagerade på medicin och fick komma hem igen! Måste erkänna att jag var helt slut när vi väl kom hem till Nyland igen.. Det tar verkligen på krafterna att hänga med kids hela dagen.. men ack så mysigt det är! Är ruskigt imponerad över lilla Alve 4½år som är en hejjare på att räkna! Kan inte förstå hur lilla killen kan föra protokoll i yatzy helt utan problem och fel... själv hann jag knappt se tärningarna innan han skrivit ner resultatet helt korrekt. Vilket litet geni! Han kommer sannerligen få det tråkigt i skolan (sådan där räkning gör de ju inte ens i klass 3).

Juldagen bestod av långpromenader, klappgröt med älskade Ally och sedan utgång för att träffa lite gamla bekanta.. riktigt nice! På annandagen var det åter igen dags för släktträff men denna gången med mors sida av släkten. Fika, surr och skratt.. Ska få två kusinbarn på den sidan oxå till sommaren! =)

Långa promenader, mys och jobb står på schemat för dagen.. skall även bege mig ut på skidorna och testa nya dragselen! Måste komma ihåg att ta lite bilder på Chia i hennes nya fina täcke oxå... men här kommer en gammal bild iaf (från dagen när det var så kallt, innan täcket) bara för att visa hur underbart härligt och vackert det är här hemma! =)


Trots en ruskigt härlig jul kan jag ändå inte släppa allt... minnen kommer tillbaka som en våg och jag drömmer konstiga drömmar..  "så vet vi båda två att det är så här man mår när man hemligheter har".. Melissa Horn är verkligen helt underbar! Hon lyckas alltid sätta ord på hur jag känner mig.
_______________________________________________________
Jag vet att jag döljer en sanning, att väntan inte leder någonstans

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback