Tillbaka i Umeå igen..

Landade kvart i tolv i natt efter en helt underbar helg!! Är helt galet trött idag efter helgens alla upptåg så jag ser redan fram emot sängen ikväll! Men innan jag får krypa ner i sängen så står hundträning med dagisgänget på schemat och självklart även jobb....


Flygresan ner i torsdagskväll var galet ostabil. Inte det bästa för en flygrädd Elin men jag tog mig iaf levande ner till Stockholm och hem till syster i Solna. Fredagen spenderade vi först ute hos skorpan med en liten ridtur/promenad och mys. När vi väl kom hem var det bara att hoppa in i duschen och snabbt göra sig redo för after work med gänget! Vi slöt upp på O´learys på söder och tog några glas vin och käkade gott. Därefter mötte vi upp några kollegor till syrran på Sansibar och gänget utökades sedan ytterligare av mycket trevligt sällskap!


Lördagen började med lite shopping och därefter begav jag och syster oss till Centralbadet för att få behandling och bara mysa! Vi hade det sjukt mysigt med massage, solning, bastu och bubbel! Tack bror för denna fantastiska julklapp!! Lite mosiga i kroppen och knoppen tog vi ytterligare en sväng i några affärer och köpte sedan med oss lite kinamat på väg hem till syster. Lite puts och doning senare anlände gänget för schlager och vin!


Är lite besviken på den första delfinalen i melodifestivalen men det kanske ordnar upp sig innan la grande finale! Kvällen fortsattes iaf på Bonden på söder där vår bror körde club och spelade fantastisk musik! Helt galet lyckad kväll!!! Var dock några personer som bangade, så jag törs knappt tänka på hur det hade varit om även de varit där och förgyllt kvällen med sin närvaro! Skärpning till nästa gång! ;)


Söndagen spenderades åter igen ute hos Skorpan.. denna gång var det sjukt jobbigt. Jag bröt ihop ett antal gånger när jag kom på mig själv med att tänka "detta är sista gången som....."  följt av antingen - hämtar in henne från hagen, -ryktar henna, - kramar och pussar på henne, - får se henne med utrustningen på, - osv osv. Behöver jag poängtera att det föll litervis med tårar denna dag och att fötterna aldrig känts tyngre när vi vände stegen bort från stallet! Jag älskar denna häst så otroligt mycket! Det är helt galet hur mycket hon har betytt och betyder för oss! Hon var den som lärde mig att rida (alltså inte åka häst utan verkligen rida), den som jag haft galet roligt med i väldigt många år! Shit, kan inte fatta att jag aldrig kommer att se henne igen... underbara skorpan! Försöker hålla modet uppe, men kan inte tänka eller prata om henne utan att börja gråta!


Kommentarer
Postat av: Emma Damm

Kika gärna in på min konstnärsblogg. Jag postar bland annat olika kändisporträtt och säljer även egendesignade linnen :-)

Postat av: Anonym

oj låter som att du haft en härlig helg.. jobbigt med hästen för dig! hoppas du har stöttning och tröstning från nära och kära!! jag skickar iaf en nätkram till dig!!

2009-02-09 @ 13:15:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback