Dessa fördomar

Mötte en äldre man nu när jag var ute med Chia som stirrade på oss och sade högt. Vilken aggressiv hund! Jag blev lite paff, då Chia aldrig någonsin visat aggressivitet och för tillfället lunkade så fint vid min sida. Jag stannade upp eftersom han redan stannat och menade på att hon visst inte är aggressiv utan väldigt väldigt snäll och blyg. Mannen fortsatte gå på om att alla dobermann är aggressiva hundar och att det inte alls berodde på ägaren utan att de helt enkelt bara är aggressiva och inte borde få finnas.

Det gick inte att resonera med mannen ens med Chia som exempel för han menade bara att "hon är ju kanske inte aggressiv just nu, men alla dobermann är aggressiva hundar". SUCK!!! Vad less man blir på sånna kommentarer! Dobermann är verkligen en ras som får ta mycket oförtjänta kommentarer och fördomar. Själv kan jag inte tänka mig en bättre, snällare och mysigare ras, men jag är ju lite partisk. Men måste erkänna att jag blir lite ledsen över sånna kommentarer, trots att jag vet att de inte stämmer. Det är bara så tragiskt att alltid behöva förklara och försvara sin hund bara för att det är en dobermann och folk pga filmer och dylikt har fått uppfattningen om att det är en otäck ras.


Vi var iaf hos mackan igår och firade hans födelsedag, så det blev lite vin (är lite seg idag men men det var mycket trevligt så det får det vara värt!) Det kom en tjej som var lite rädd för hundar, men efter ett tag när hon upptäckt att Chia mest bara gick undan när det kom folk i närheten och inte alls var speciellt farlig då satt hon minnsan och klappade Chia så förnöjt och var super-överaskad att hon var så snäll och så fin (trots att hon var så stor).  Ska försöka tänka på det istället för sur-gubben jag träffade idag!

nej dags för lite käk och jobb! Måste vara mer produktiv än igår.. nu börjar det närma sig deadline....


Have a nice day!

xoxo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback