Öga mot öga med en älg!

Igår efter jobbet fiskade jag och Patrik upp Chia för en långpromenad i I20 skogen... Vid ett kalhygge upptäckte jag att vi hade sällskap. Ungefär 20 meter ifrån oss stod en älg och tittade på oss. Patrik tog snabbt tag i Chia och jag försökte fota lite.. dock blev alla bilder helt svarta pga mörkret så jag kan tyvärr inte bjuda på några bildbevis. Men älgen den stod så snällt och blev fotad. När vi sedan började gå igen, då vaknade älgen från sin dvala och sprang iväg in i skogen... ganska häftig känsla att stå öga mot öga med en älg mitt i skogen!

Igår fick jag iaf beskedet om antagning som doktorand och att jag skall byta kontor och dela med Amelie.. Ska bli najs... tror dock att jag påbörjar flytten på måndag när hon är tillbaka! Lite tråkigt på jobbet är att doktor Graaf nu har städat ur sitt kontor och lämnat handelshögskolan! Han var en härlig farbror som jag kommer sakna att prata med!

Idag blir det till att jobba hårt... har en hel del artiklar att plöja och lite feedback för enkäten att ta ställning till och justera.. ska jobba hemifrån i eftermiddag hade jag tänkt.. vi får ju besök av mäklaren strax efter lunch så det är lika bra att sen direkt ta tag i jobbet istället för att slänga sig på cykeln igen..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback