Ordförandeskapet

Idag tar vi (Sverige) över ordförandeskapet i den Europeiska Unionen. Det ska bli mycket intressant att se hur "lilla-vi" klarar av att axla ansvaret och föra EU´s talan gentomot världen i dessa tider. Den allvarliga ekonomi ska krisen bidra med fallande tillväxt och handel, ökande konkurser och arbetslöshet vilket Sverige som ordförande måste hantera på ett bra sätt! Detta är enligt mig än väldigt stor utmaning. Förrutom detta skall även EU´s talan föras gällande globala klimatet vid toppmötet i Köpenhamn senare i höst. Att hantera finanskrisen och att samla världen mot klimatförändringarna är två riktigt stora utmaningar som berör alla människor vilket är anledningen till att det är svenska ordförandeskapets två huvudprioriteringar. Det skall bli mycket spännande att se hur vi kan axla detta ansvar och bidra till förbättringar och lösningar!

Var på lydnadstävlingen på brukshundklubben igår. Riktigt kul. Synd bara att vi som stod i publiken inte riktigt hörde vad tävlingsledaren sa! Det var några dobbisar med vilket var riktigt kul att se! En fick sitt LP! Grattis grattis! Blev lite inspirerad att börja jobba hårdare med lydnadsträningen oxå för att kanske till nästa sommar komma ut och tävla lite... Men självklart kommer mest krut att ligga på agilityn! Både jag och Chia gillar ju när det är lite mer fart och fläkt! Även denna tävling gjorde mig allt mer sugen på att tävla med Chia (i agility) denna sommar/höst... Dags att ligga i hårdträning samt anmäla mig till en tävling kanske! =)

Kommentarer
Postat av: Mia

Hej du, har du lust att klicka dig in på http://www.asusnordic.com/summertour/?p=351 och rösta på mig o min syster... det tar typ 3 sekunder du behöver bara klicka på lilla snäckan bredvid bilden.. vore himla fint av dig och skriv en kommentar så att jag kan tacka dig senare...

peace

2009-07-01 @ 11:54:47
URL: http://metrobloggen.se/miiia

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback