Våldtäkt i Umeå

Blir så arg! Hur kan en människa göra något sådant mot en annan människa?? Stackars tjej, hennes liv har sannerligen fått en helt annan prägel! Tror ingen, som inte själv varit utsatt, förstår hur mycket en våldtäkt förstör en människa! 25 år, på väg hem från jobbet en torsdagskväll kl 21. Det var ju till och med dagsljus fortfarande!! Hon blev överfallen och svimmade, dock verkar hon kunna ha gett ett väldigt bra signalement så jag hoppas innerligt att killen snart är fast! Lite läskigt och irriterande att jag själv var där i Gammlia, ungefär där det hände och promenerade med Chia men cyklade därifrån vid 20.30... Tänk om jag bara stannat ett tag till... då kanske vi hade skrämt bort karln så att tjejen hade sluppit undan!

Ska man inte tordas promenera ensam i de ljusa sommarkvällarna nu heller?! Jag blir så arg bara jag tänker på det! Det är fasen inte rättvist att vi tjejer skall behöva fundera på sådant här och vara rädda! Jag önskar innerligt att jag bara kunde strunta i den här mannen, men hur gärna jag än vill kommer jag ändå gå med andan i halsen och ständigt se mig om efter "skumma män".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback