Att ta ansvar

Alla väljer vi hur vi vill leva våra liv. Alla bär vi ansvaret för våra liv, våra handlingar och våra val. Är du nöjd med hur du lever ditt? Är du nöjd med de val och saker du gjort? Det finns självklart alltid saker som förmodligen, med facit i handen, hade kunnat göras på ett annat sätt, ett bättre sätt men om du bara tänker i stora drag.... Är du då stolt över vart du står, vad du åstadkommit och vad du gör idag? Är du den du vill vara? Om ja, på vilket sätt? Om nej, varför gör du då ingenting åt saken? Jag tror att många har betydligt större potential än de lever upp till! Kanske är det någon i omgivningen som sagt att du inte klarar av en sak, någon händelse lr något minne som får dig att agera och göra på samma sätt som tidigare istället för att försöka utvecklas till någonting bättre! Är det ens möjligt att någonsin nå sin fulla potential eller kommer människor och en själv alltid att sätta käppar i hjulet?


Jag är inne i en period där jag verkligen analyserar allt kring livet, människor, händelser och val som människor gör. Det ger insikt! Det ger styrka och vilja att nå upp till nya höjder.. komma närmare min fulla potential! Har fått en rejäl kick gällande jobbet och en rejäl insikt i livet i stort! Fallgropar kommer vi alla, alltid att ramla ner i. Ibland på grund av egna misstag, ibland på grund av någon annans misstag.. oavsett hur vi faller är det viktiga hur vi tar oss upp, om vi gör det och på vilket sätt!


Ibland ifrågasätter jag mina tidiga val.. varför Umeå och inte Uppsala som planen var.. vad hade hänt då? Vad hade hänt om jag verkligen åkt den där gången för längesen när väskan var packad och klar? Vad hade hänt om jag flyttat till Stockholm istället för att stanna här i Umeå? Hur hade mitt liv sett ut då? Det finns så många "kritiska" lägen då det egentligen inte känts som att jag gjort ett val, men ändå gjort det. Dock är det de val vi gör, de värderingar vi väljer och de handlingar vi gör det som faktiskt formar oss till den person vi är! Därför tycker jag att det är viktigt att fundera på hur vi faktiskt vill leva våra liv! Något som kan verka trivialt och obetydligt idag kan komma att sätta sina spår och påverka hela din framtid, hela ditt liv! Lögner kommer alltid ikapp och kommer aldrig att befria dig!  Alla handlingar har konsekvenser det är därför viktigt att ställa sig frågan "Är jag beredd att ta konsekvenserna för mitt handlande??"


Kommentarer
Postat av: Trogen läsare

Du har riktigt bra analyser över livet du tjejen! Roligt och tänkvärda saker du skriver om i din blogg! Keep up the good work!

2009-06-17 @ 07:59:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback