hitta balansen?!

Kom till jobbet innan 07.00 idag, trots afterwork igår! Riktigt bra gjort måste jag säga. Gårdagen var iaf mycket trevlig! Kul att lära känna M lite mer... rolig tjej det där! =)
 
Sömnen i natt har varit minst sagt störd av tankar... har gått igenom, vridit och vänt på gårdagens seminarium så jag nu till slut varken vet ut eller in. haha.. jag som trodde jag skulle kunna reda ut lite förvirrning genom att bara tänka igenom allt, men icket! Det skapade enbart mer förvirrning! får kanske mer klarsyn under dagen?!

Ibland får jag en känsla av att livet på något vis försöker hitta en balans mellan positivt och negativt... om en sak går bra, då måste någonting annat vara dåligt. Om det dåliga är på väg att lösa sig, då dyker det upp något annat dåligt - för att hålla en balans av både positivt och negativt. Det är som inte okej att må på topp och bara ha det bra tydligen! Sen verkar det ju ibland ta lite tid innan balansen hittas och ibland kan det positiva och det negativa skifta ganska rejält under bara några timmar. Upp som en sol, ner som en pannkaka och upp som en sol igen - syndromet! Kanske dags att sluta fira när något går bra, för då kommer ju något hemskt, tråkigt eller negativt att hända inom en snar framtid... tål att tänkas på! "efter regn kommer solsken" brukar det juh heta, men efter solsken kommer även regnet igen så det kanske är så med alla delar i livet! Det gäller då kanske att hitta någon form av balans... det får inte vara för bra på ett plan för då kraschar ett annat.. är det livets sätt att uppmana till att nöja sig med lagom?? Har aldrig varit bra på det...allt eller inget är min stil...kanske dags att ompröva??!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback