Sista juni-dagen

Helt galet vad tiden går fort! Det är redan sista dagen i juni! Önskar jag kunde bromsa tiden ibland! Samtidigt hoppas jag fortfarande på en fastforward knapp! Att jag aldrig kan bestämma mig! haha

Önskar ibland att jag var lite mer rationell i mitt handlande, i mina tankar och i mina ord. Dock är det ibland svårt att verkligen ge uttryck för något utan att det slår över på ett håll som det i början inte var ämnat att göra! Dessa överslag kan lätt missuppfattas och sedan användas på lite felaktigt sätt (enligt mig, eftersom det inte var riktigt så jag menade)! Jag blir väldigt lätt frustrerad när saker inte går eller människor inte agerar så som jag hade förväntat mig.. då vill jag i mångt och mycket provocera fram ett ordentligt svar, en reaktion eller bara något mer än vad som för mig tycks vara lättja och likgiltighet! Dock tänker jag inte på att alla människor är olika, människor behöver inte alltid kunna ge uttryck på det vis jag förväntar mig, dock behöver detta inte betyda att de inte reagerar eller bryr sig. Men samtidigt är det ju svårt att veta, svårt att läsa och förstå. Därför provocerar jag, och när jag provocerar så slår min egentliga tanke och mening oftast över åt något håll som kan göra att den ursprungliga tanken försvinner och en ny uppkommer, en som från början inte ens existerade utan föddes fram fastän den inte borde gjort det eftersom det inte riktigt var så jag menade! Dock blir det ibland svårt att backa, ta ett steg tillbaka och förklara sig.. Det är mycket, mycket lättare att bara köra på i det nya spåret även fast jag inte egentligen menar detta! Skulle sannerligen behöva bli lite mer rationell.. men hur lyckas jag med det??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback