att inte förlora hoppet

En eld körde snabbt igenom hela min kropp. Ilska skulle man kunna tro, men icket. Irritation? Ja lite men mest av allt tomhet över det faktum att vissa aldrig lär sig. Att människor inte kan ta ansvar för sina handlingar. Själv föröker jag lära mig något  av gårdagen, leva för dagen och fortfarande behålla hoppet om morgondagen!

För mig är dessa tre saker väldigt viktiga, speciellt just nu och efter allt som hänt. Allt som hänt tidigare i mitt liv har fört med sig olika slags lärdomar, på gott och på ont. Vi har alla ett val att antingen omfamna lärdomen eller blunda för den. Att blunda är ibland lättare för stunden men det är i längden en stor förlust för en själv. Att leva för dagen är något jag varit ganska dålig på men som jag dagligen försöker tänka på att göra och visst har jag betydligt mycket roligare när jag verkligen går in i allt jag gör med 110% och försöker se det lärorika och roliga i varje dag! Att inte förlora hoppet om framtiden är sannerligen något som jag omfamnar med värme! Hade ett litet snack med F om det i lördags.. min syn på saker kan kanske ibland vara naiv och godtrogen, men jag väljer att vara det just eftersom jag inte förlorat hoppet om en ljus och fantastisk morgondag! Det bästa ligger fortfarande framför mig!! Oavsett vad människor gör eller inte gör runtomkring mig kommer jag inte förlora hoppet om att det finns gott och goda människor här i livet! Kanske är naivt och godtroget av mig men utan det hoppet, vad finns där då? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback