Musikens kraft

Slås ibland av hur oerhört starkt kopplad musik är till vissa minnen eller bara människor i allmänhet. Ibland är det svårt att förklara men vissa låtar gör helt enkelt bara att jag tänker på vissa personer, utan att det egentligen finns något minne att koppla låt och person till. Låtarna eller artisterna är helt enkelt bara den människan! Förstår dock inte hur kopplingen sker, men på något vis är den bara där... kanske bara för att musiken är precis som den personen är, om ni förstår vad jag menar?! Kom att tänka på att det är på samma vis som att människor kan vara olika godissorter! (som vi kom på under gymnasiet) "Om du hade varit en godis hade du varit...." smak, utseende och bara känslan. Ibland stämmer det bara in så grymt bra! Jag tänker fortfarande på vissa personer när jag äter "dem". =)


Men åter till musiken... vad kan jag då göra för att sluta koppla vissa låtar till vissa människor och bara göra låten neutral igen? Går det? Ibland känns det som att jag inte kan lyssna på vissa artister och låtar eftersom tankarna springer iväg till personerna istället för musiken och jobbet. Skumt! Inte för att jag inte trivs med att tänka på nära, kära och bekanta samt en och en annan främling som helt plötsligt dyker upp.... men ibland tar fantasin över alltför mycket! ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback