Fantastiska SIFE-studenter!

Har ikväll varit på ett galet bra event ordnat av våra SIFE-studenter. (om man nu får kalla dem de) Det är iallafall en grupp studenter som valt att engarera sig. Aftonen kallas Röj en mina och syftet med det var helt enkelt att samla in pengar för att röja minor! Det började med ett fantastiskt dansnummer av två dansare från balettakademin... så vackert så jag hade rysningar i hela kroppen och var lite blöt i ögonvrån.. grymt vackra linjer, ett fint samspel och en bra historia som berättades med ett helt fantastiskt bra kroppsspråk.. shit vilken kroppskontroll!

Första föreläsningen hölls av FN-representanten Jonas Nyström! Ruskigt duktig talare! Jag blir galet imponerad av människor som bara kan stå och prata med en sådan avslappnad pondus!

Detta följdes av Sofia Hagman från KPA-pension som berättade om hur de ser på socialt ansvarstagande och hur även företag kan ta sitt ansvar.

Sist på agendan var en fantastisk inspirationstalare vid namn Rune Larsson. Helt galet bra! Han pratade om vikten av att ha mål i livet, viljan att nå dessa mål och att faktiskt kunna säga att man tänker göra det oavsett vad som krävs av en. Han hade så mycket bra saker att säga.. och han gjorde det på ett roligt sätt. Skrattade som en galning (vilket gjorde jäkligt ont för jag har fortfarande galet ont när jag skrattar.... måste seriöst ha pajjat något) Människor kan antingen vara offer eller krigare. Bara att välja inställning och köra! Jag är definitivt en krigare!

All heder till SIFE som arrangerade detta fantastiska event! Ni är guld värda! Skötte snacket mellan riktigt bra... och snygga var ni oxå! Riktigt tillsnoffsade i kostym och fina klänningar! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback