Underbar dag men dålig avslutning...

Har haft en härlig dag i solen iallafall. Spelade fotboll med Chia, vilket hon sannerligen älskar! Vi tog det rätt lugnt och solade lite mellan varven! Riktigt härligt! Fortsatte med ruskigt god middag till gossip girl. Irritation byggdes upp rätt rejält kan jag säga men jag var ändå taggad för att avsluta kvällen på ön med träning (var det tänkt iallafall) Vi hann dock inte så långt förrän Chia fick något fel när det kom ett gäng hundar ut ur en bil. Hon hoppade rakt in i nät-staketet som är runt agilitybanan, fastnade i det, ylade och tog sig sedan lös för att springa fram till hundarna.. MORRR!! Ruskgit irriterad matte kan jag lova. Fattar inte vad hon fick för ryck! Av den anledningen blev det ingen mer träning sen. Vi körde lite passivitetsträning då hon bara fick ligga stilla då jag surrade med Lotta en lång stund.. sen åkte vi hem. Hoppas lilla fröken lärde sig en läxa och inte gör om detta trick någon fler gång.. får då blir det ingen rolig träning på agilitybanan! 

Med andra ord har jag haft en riktigt härlig söndag.. om man räknar bort avslutningen..och irritations uppbyggnaden där i mitten av dagen... som nu btw börjar komma tillbaka! Gaaah! Kanske är dags att rensa igen?! Skulle tro att det är det enda rätta... men det får vänta tills imorgon! Nu bäddar jag ner mig i soffan och förser mig med lite vitchokladpannacotta som tröst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback