Vad är det med mig och älgar??

Har haft en helt underbart härlig helg hemma hos mor och far! Var till stallet och fick båda dagarna se rådjur från ryggen på Devil. Ruskigt härliga ridturer i skogen!! Så lugnande och avkopplande! Mår alltid galet bra när jag varit hos Camilla då fått ridit lite! Tack!

I övrigt har helgen bestått av god mat, härligt sällskap, mys och jobb! Det är galet mycket som skall färdigställas just nu så jag kan knappt andas! Skönt iallafall att få bocka av saker från listan, men ändå alldeles för mycket kvar.. hua!

Bestämde mig för att stanna hos mor och far tills idag istället för att åka hem i mörker och halka.. riktigt skönt måste jag säga.. var ruskigt effektiv med jobb igår och imorse! På väg hem till Umeå stötte jag på två älgar vid två olika tillfällen.. Ena gången fick jag stanna och sedan krypa fram på E4:an eftersom älgen inte riktigt visste om han skulle gå över vägen eller stanna nere i diket... den andra älgen jag stötte på var iallafall bakom stängslet så det kändes ju aningen bättre! Vad är det med mig och älgar?? De verkar allvarligt talat dras till mig! Kanske måste jag gå och bli jägare ändå... det är dock typiskt att jag är så fruktansvärt dålig på att skjuta! haha.. måste nog istället se till att ha någon med mig som kan skjuta istället.. Fasen vad gott med älg-kött! =)

Chia har varit ett monster idag! Dragig som fasen i kopplet, dampig och lyssnar typ inte! På väg hem trängdes hon i trappan istället för att gå så snällt bakom och försökte gå förbi och in i lägenheten utan att jag sagt åt henne att hon får komma in.. sen hoppar hon till för minsta lilla ljud och flyger upp å skäller.. + att hon fiser så in i bomben... MORR!!! Är inte speciellt road eller nöjd just nu! Fasen vad less jag blir!
__________________________________
Bättre är ändå inte tillräckligt!  

Kommentarer
Postat av: Martin

Tips från coachen: Om du hinner se älgen och den verkar ha svårt att bestämma sig för vart den ska ta vägen; lägg dig på signalhornet så bestämmer de sig mycket snabbare.

Postat av: Elin

haha.. smart där Martin! Ska tänka på det till nästa gång! =)

2009-10-22 @ 07:37:09
URL: http://meontheinside.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback