Obehag och behag

Dagen började helt ypperligt! Fick en massa gjort innan morgonmötet vid nio! Efter mötet var det bara att kasta sig på cykeln för att hinna ner och träffa mäklaren. Måste säga att hon verkar betydligt bättre än den förra vi hade. Lite mer pessimistisk dock men betydligt mycket mer ärlig än förra så det blir nog bra! Vill bara få saken ur världen nu!!

Fick obehagliga rysningar i hela kroppen. Ryser fortfarande av obehag lite titt som tätt! Känner mig i princip spyfärdig bara av att tänka på det. Fy alltså!

Sitter nu och läser + luktar på ett gäng böcker från biblioteket. Jag fullkomligt älskar lukten av riktigt gamla böcker som är lånade från biblioteket! Det luktar kunskap, trygghet och ja, helt underbart! Nästa gång ni är på ett bibliotek (helst universitetsbibliotek som har alla gamla avhandlingar och all kurslitteratur) ta er tid till att gå längst raderna, välj ut de gamla böckerna, öppna en av dem och bara andas in. Det ger i alla fall mig lugn, trygghet och glädje! Tack och lov för mitt jobb som gör att jag får traska i biblioteket och leta böcker och tidskrifter var och varannan dag!

______________________
It´s not easy...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback