Ris och ros

Denna morgon tänkte jag starta med lite ris och ros från gårdagen..

Mina kollegor och jobbet får definitivt ros! Det är ju så härligt att få ont i magen av allt skratt under fika- och lunchraster. Ni förgyller verkligen vardagen!

För gårdagens agilityträning ger jag Chia både ris och ros. Det började väldigt dåligt. Chia kunde verkligen inte koncentrera sig eftersom det var en ny hund med i gänget som hon tydligen tyckte störde henne.. efter ungefär tio minuters time-out i gräset då vi enbart tittade på de andra när de tränade, började hon (som tur var) strunta i hunden och verkligen lyssna på matte istället. Efter detta var hon verkligen fokuserad och vi körde på som bara den! =) Dock avslutade hon hela kvällen med att haka på efter en liten terrier som drog iväg... Hon hann dock inte så jättelångt innan hon pall-nitade och insåg sitt misstag. Hon kom lommandes tillbaka med huvudet hängandes och öronen bakåtstrukna.. skamsen som bara den med andra ord!

Ros ges givetvis även till söta joje som jag pratade med på telefon igår.. jisses vad jag saknar dig gumman! Det måste helt enkelt bli mer joje-elin tid! Varför skall vi bo så långt ifrån varandra?!?! Så onödigt!

Ris till mig själv för att jag ibland kan uttrycka mig så klumpigt.. men men det uppfattades förhoppningsvis på rätt sätt! Får hoppas att människor har lite humor och inte tar så seriöst på saker och ting! =)
____________________________________
I can be who I want to be!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback