Stress och trevlig helg

Har helt galet mycket att göra på jobbet, vet inte riktigt hur jag skall få ihop allting! Det känns verkligen som att det enda jag gjort de senaste veckorna är att stressa runt.. och denna vecka har varit HELT GALEN! Surrade lite med L och sa "tur det snart är helg", varpå hon uttryckte lite fint att det faktiskt bara är tisdag! SUCK! Så som dessa två dagar varit så borde det vara torsdag!

Denna dag har bestått av seminarium då mina studenter har presenterat sina case-arbeten. Riktigt intressant och kul att höra! Skyndade mig till dagis, plockade upp Chia och begav mig till klubben för att träna med Tove och hennes lilla Zigge. Vi körde handling-övningar och slalom träning sen avslutade vi med att åka ut i skogen och tog en timmes promenad på ängarna. Lite mer än två timmar senare landade jag äntligen i soffan med lite käk framför mig. Nu börjar det bli dags att ta tag i uppgiften som skall in imorgon! Gahhh! Note to self: Försök aldrig igen köra undervisning, gå en phd-kurs, skriva RP. skriva artiklar + försöka skriva en plan för nästa delstudie! Det blir helt enkelt för mycket!

Igår bestod dagen av arbete för phd-kursen samt styrelsemöte! Inkallningsträning med dagisgänget. Chia var duktig under själva övningen men ett litet monster när de skulle få leka efteråt... moorrr! Fick en extra hund med mig oxå.. Kvällen/natten bestod av pm-läsning...

Helgen var ruskigt trevlig!! I fredags mötte jag upp M för lite shopping och fika. Mys! Hoppade sedan på pendeltåget ut till sollentuna för att möte upp joje och hennes vänner i G´s föräldras villa vid vattnet. Helt galet hus!! Det är fasen det coolaste, lyxigaste jag någonsin sett, samtidigt som det var ruskigt mysigt och hemtrevligt! Middag, vin, ost och kex. Mums! Vi började lördagen med att packa in oss i G´s suv och drog på loppis. Helt galen tillställning.. trodde nästan att några tanter skulle klubba ner mig ett tag. Stod utanför på slutet och surrade i telefon i väntan på de andra då plötsligt någon klappar mig på axeln, håller fingret över munnen på sig själv och sticker åt mig en lapp med namn och telefonnr.. HAHAHAHAH!

Festen på lördagen var helt galen. Skruvad på alla sätt och vis måste jag säga men mycket, mycket trevlig! =)

Imorgon blir det phd-kurs halva dagen och sedan är det dags att på allvar sätta betyg på pm-arbetena samt skriva på planen för nästa delstudie!

Galet vad jag längtar till helg, sömn, lugn och ro!!!!!

______________________________
Thanks for making me smile

Kommentarer
Postat av: Martin

Blev du randomraggad med papper och penna medan du pratade i telefon? Imponerande. :)

Postat av: Elin

yesbox! =) Lite lustigt tycker jag.. ännu lustigare att killen inte ens säger något utan bara sträcker över en lapp och traskar sedan därifrån.. haha

2009-09-16 @ 08:09:27
URL: http://meontheinside.blogg.se/
Postat av: Martin

Jag måste nog testa det någon gång. Underhållande även om det inte resulterar i något.

2009-09-16 @ 08:29:18
URL: http://www.bilgalning.se/
Postat av: Lotta

Haha fasen vad coolt att blir raggad på på det viset :)

Ja hon blev ett litet monster, vi kanske borde arrangera med nån okänd hund och ägare nästa gång.....blir ju som svårt när hundarna känner på lång väg att det är jag....

2009-09-16 @ 12:24:09
URL: http://lottaekman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback