Skallen snurrar!

Det fullkomligt snurrar i skallen på mig av en massa olika tankar och funderingar, samtidigt känner jag mig helt och hållet tom! Hur är det möjligt? Ord, handlingar, tankar, dåtid, nutid, framtid... Försöker minnas, gå tillbaka, tolka och förstå, men allt går alltid att tolka på olika sätt. Försöker sätta allt i ett objektivt perspektiv och även i mitt eget, men även detta är svårt då jag inte själv vet exakt vart jag själv står i alla situationer som nu snurrar i skallen på mig. Jag vet att jag har en viss förmåga att överanalysera allt (på gott och på ont) och försöker därför att inte vara så analyserande men utan att analysera, hur fasen ska jag då få ihop allt??? Hur ska jag då förstå, tolka och sedan bedöma var jag själv tycker och tänker??

____________________________________________________________________________________________
If you can dream it, and believe it, it can happen!!!  men man måste ju först komma på vad man drömmer om!


Kommentarer
Postat av: Martin

Varje dag som den kommer; framtiden som den blir. Hur du än agerat vid varje valmöjlighet i ditt liv har det varit utifrån dina erfarenheter, kunskaper, åsikter och önskemål vid respektive tillfälle; du hade inte kunnat göra någonting annorlunda och det du vet idag visste du inte då. "Tänk om..." är ett utomordentligt slöseri med tid och energi som bättre kan läggas på att njuta av nuet.



Ett personligt tips: Istället för att gissa, tro, tolka och analysera vad andra tycker och tänker är det bättre att fråga; det svar du får säger betydligt mer än alla små detaljer du kan hitta att analysera, oavsett om svaret är ärligt eller ej.

Postat av: Elin

du har så rätt så martin.. det finns dock ett dilemma med att alltid ställa frågor kring saker man undrar över..



När du inte vet vilket svar du önskar lr hur du reagerar vid antingen bu eller bä. då kan det ju vara bra att först analysera hur du själv skulle reagera vid olika situationer för att vara förberedd.. att fråga, få ett svar kräver ju oftast någon form av respons från den som frågar, vilket kan vara drygt.. därför är det lättare och ibland bättre att analysera allt på förhand. =)

2009-09-06 @ 23:14:34
URL: http://meontheinside.blogg.se/
Postat av: Martin

Det är ju mer spännande, mer äventyr att inte vara förberedd... ;)

2009-09-07 @ 08:05:33
URL: http://www.bilgalning.se/
Postat av: Elin

hahaha.. ja kanske det! =)

2009-09-07 @ 20:04:36
URL: http://meontheinside.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback