Produktiva onsdag!

Så härligt att vara galet produktiv trots att vi va ut igår! :) Marie och Björn flyttar idag till Holland så vi var ju bara tvungna att ta en sista sväng på en längre tid. Kommer sakna er sötrumpor!

Jag och söta töserna på jobbet satt igår på AW och skrev ihop lite jobbgrejer över några öl. Mycket trevligt! Fler sånna "förena nytta med nöje" varianter uppmuntras! :)

Lite irriterande att min cykel har fått punka IGEN! Denna gång är det iaf (tack och lov) framdäcket så efter blod och tårar lyckades jag till slut fixa eländet! Fasen vad kung jag är! ;)

Snurrar som fasen i skallen på mig. Kan inte sluta gå igenom och analysera saker och ting, inte för att det blir någe bättre av det utan det leder snarare till en än mer förvirrad Elin. När ska jag lära mig?!

___________________________________________________
It´s complicated, it always is, that´s just the way it goes!

Kommentarer
Postat av: Martin

Ett tips från en som vet hur det kan kännas: Försök inte att sluta fundera utan försök istället minska bara lite i taget på det. Att intala sig själv att man inte blir klokare av att vrida och vända på saker i huvudet utan att ny information matas in (och utan att diskutera det med någon som kan se objektivt på vad det än må vara) hjälper också. Analyserar man forskningsdata om och om igen när man inte får fram något svar, eller väntar man till man kunnat inhämta mer information? ;)



Jag har gått från att försöka hitta svar i alla mina funderingar till att ställa frågor utifrån det jag vet och först när jag vet mer plocka fram och försöka besvara dem. Så länge frågorna är obesvarade är det bara att ignorera dem. Inte allt för sällan dyker nya frågor upp när gamla besvarats, men det är väl det som kallas framsteg? :)



Ett annat bra knep för att minska på funderandet är att när det gäller funderingar i stil med "vad tycker person X om sak/situation Y" eller "hur uppfattade person Z det jag sa egentligen" (dvs så fort en annan individs outtalade åsikter eller tankar är inblandade) så frågar man bara vederbörande och får det överstökat. En rak och ärlig fråga förtjänar ett rakt och ärligt svar, och varken fråga eller svar ska påverka endera parts övriga åsikter om den andra (om det inte är en direkt relationspåverkande fråga, men då är det ju ännu viktigare att det behandlas och inte ältas).

Postat av: Elin

heheh du är så klok Martin! Dock är jag för nyfiken och rastlös av mig för att invänta mer info. Det kliar bara i fingrarna på mig hehe. Sen är det ju inte alltid som att fråga är bäst för om man frågar får man ju ett svar och då kan det ju vara lite jobbigt om du inte vet vilket svar du egentligen vill ha och vad du skall göra med svaret oavsett vad svaret blir.... flummeri så här en fredag

2010-08-27 @ 11:59:49
URL: http://meontheinside.blogg.se/
Postat av: Martin

Om du inte vet vilket svar du vill ha lär du märka om det svar du får är det du ville ha när du väl ställt frågan. ;)



Åtminstone för mig är det jobbigare att vänta på ett svar istället för att få ett och antingen glädjas åt det eller gå vidare.

2010-08-29 @ 05:06:28
URL: http://www.bilgalning.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback