Julen i Nyland

Har haft en helt underbar jul med nära och kära! Julafton firades med släkt på fars sida. Fick gosa lite med Mia och Simons lilla bebis Ebbe. Grymt söt och snäll liten grabb. Juldagen bestod av sällskapsspel, god mat och mys med familjen. På annandagen var det dags för svullo-fika med mors sida av släkten. Fick då chansen att hälsa lilla Harry välkommen till släkten. Även han en glad och snäll liten krabat som älskade att hoppa! :)
Igår föll temperaturen äntligen till lite varmare än -30 så skidorna åkte självklart på. Blev en liten längre tur än vad jag tänkt eftersom spåret inte var preppat så vi plumsade runt i djupsnö och åkte lite vilse...men men bra träning är det ju iallafall! ;)
Funderar lite lätt på varför vissa människor har så svårt att släppa taget och gå vidare... Det förflutna är det förflutna så släpp det bara! Utan att släppa det gamla kommer du aldrig lyckas gå vidare till något nytt!
Nej, åter till läsningen av "Samordningens dynamik"... :)
_______________________________________
Just let go!

Kommentarer
Postat av: Martin

"Föll" temperaturen till "varmare"? Nog vet väl du att när det blir varmare går temperaturen upp? :)



Min lösning på det där med att "släppa taget och gå vidare" är att bryta kontakten helt och hållet. Jag har inte tillräckligt stort behov av alla människor jag känner för att tvinga mig själv att ha någon form av kontakt med jobbiga individer bara för att kunna fortsätta umgås med andra, mindre jobbiga individer. Om mina "kompisar" inte kan acceptera att jag inte vill ha kontakt med någon specifik person i bekantskapskretsen p.g.a. någonting som hänt oss emellan är de väl inte särskilt bra kompisar ändå?

Postat av: Elin

hahaha jag säger alltid att temperaturen faller lr föll på... men i kombination med varmare blev det ju lite galet :)



Det är min lösning oxå.. blir bara lite frustrerad på att andra inte tycks kunna släppa taget trots att de verkligen borde göra det!

2010-12-29 @ 10:23:40
URL: http://meontheinside.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback