Sista helgen....

Snart slut på sista helgen i Umeå för detta år! Snart jul och snart nyår! Känns faktiskt ruskigt härligt att detta år snart är slut!  

I fredags blev det en liten spontan utgång på Allstar! Hade ruskigt kul måste jag säga. Vissa människor lyckas verkligen lysa upp tillvaron för en! Däremot måste jag åter igen ifrågasätta vissa killars raggnings-knep.. Helt ärligt, vad tror de skall hända när de tar mig på rumpan på dansgolvet?? Eller bara tar en på rumpan när de går förbi en vid baren?! Grabbar, helt ärligt, de t är dags att skaffa sig lite mer finess! Om detta beteende på något vis är en tanke om att vara lite "badboy" så går ni helt fel! För en badboy räcker det med en enda blick....

I lördags blev det lite mer än en mil på skidorna i spåren på Kulla... en aning mycket snö så ruskigt tunga spår. Chia trampade igenom en hel del också så jobbigt för både matte och vovve. Men riktigt härligt ändå! :) Lite julklappsshopping och några långpromenader senare avslutades kvällen med mys i soffan framför en dålig film. :)

Denna dag har även den tillbringats med träning. Långpromis på morgonen följdes upp med lagträff i Holmsund. Fick köra med Camilla´s extra-skidor idag och galet så mycket bättre det går med ett par riktiga skate-skidor+pjäxor istället för mitt gamla ihopplock! Körde ett pass biceps/triceps/mage på IkSU också.  Känner mig riktigt stark i kroppen just nu. Ruskigt härligt! Längtar redan till nästa pass! Hur skall jag klara mig utan IKSU i en månad???

_______________________________________
I get lost sometimes, but that´s alright

Kommentarer
Postat av: Martin

Om en av hundra tjejer tar det som en positiv invit att en kille klämmer henne på rumpan och övriga 99 antingen ignorerar det, skäller på "klämmaren" eller ger honom en lätt örfil går det ju åt mindre energi och är mer tideffektivt än att leta efter tjejer att få ögonkontakt med och kanske (om han har tur) prata en stund med för en chans till sällskap.



Jag har ingen statistisk grund för detta, men för tiotalet år sedan var jag bekant med en kille som helt enkelt bara gick fram till tjejer på krogen och frågade om de skulle följa med honom hem. I värsta fall fick han en örfil, men han gick bara vidare, och han gick aldrig hem ensam.



Det enda som skulle skicka en tydlig signal till dessa killar är nog att polisanmäla för sexuellt ofredande, men då är nog resten av din krogkväll förstörd också.



Är det då inte lite synd att vi "skötsamma" killar som inte tafsar men gärna pratar en stund har så låg successrate på krogen att vi tröttnat på att gå dit?

Postat av: Elin

jaa du.. har inte någon energi att lägga alls på sådana killar jag. Klart det funkar att få hem någon för kvällen om man gör som kompisen din, men frågan är ju vad man är ute efter... successrate på krogen på det sättet är inte jättesvårt men inte heller något att satsa på, tycker jag iaf!

2010-12-22 @ 07:29:44
URL: http://meontheinside.blogg.se/
Postat av: Martin

Du får ursäkta, men du är kvinna och har som sådan inte rätt att uttala dig om svårigheterna i successrate på krogen. Om du inte har krav på att sällskapet ska vara en specifik person behöver du inte gå hem ensam från krogen. Killar som raggar blint på krogen bara för att få med sig någon hem har inte i närheten av samma förutsättningar.



Därmed icke sagt att jag har något som helst intresse av krogragg; jag har aldrig "fått med mig" någon hem från krogen som jag inte känt sedan tidigare, och har aldrig heller haft något intresse av det.



För sakens skull vill jag dessutom protestera mot att du kallar killen jag berättade om för min "kompis;" jag tyckte aldrig att han var särskilt sympatisk, ens om man bortsåg från hans syn på relationer och/eller kvinnor.

2010-12-22 @ 10:57:39
URL: http://bilgalning.se/
Postat av: Elin

hahaha så kan ju iof va fallet.. lite "lättare" att va tjej om det är målet.. :)



tror inte på krogen som ett ställe att träffa någon på, däremot tror jag att det i många fall "händer" på krogen.. dvs, som du säger att det är någon man känt sen tidigare.

2010-12-23 @ 14:22:57
URL: http://meontheinside.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback