Vart är världen på väg?

Bockar av ännu ett zumba-pass på IKSU. Måste säga att jag verkligen diggar den träningsformen. Aldrig fel att få skaka lite rumpa! ;) Dock förstår jag inte riktigt varför alla trängs längst bak och ut vid sidorna... Själv brukar jag se till att komma rätt bra i tid för att få stå långt fram i mitten så jag ser instruktören bra.. Idag råkade jag dock köra lite mage i gymmet först + surra lite skit så jag kom in i salen precis när det skulle börja... trots detta var det helt tomt på folk längst fram i mitten och alla var istället tryckta längst väggarna. Förstår inte hur folk tänker faktiskt. Förr ville jag stå lite längre bak oxå, men efter något pass därifrån och sedan längst fram insåg jag ju hur mycket bättre man ser längst fram och hur mycket mer "med i matchen" man är! Galet mycket roligare att stå där framme och få energi från instruktören!

Måste även kommentera självmordsbombaren i Stockholm. Stirrar på nyheterna och kan inte riktigt förstå att det faktiskt har hänt. Inte ens i Sverige är vi skonade längre. Fruktansvärt otäckt tycker jag! Är glad och tacksam över att inte alla bomber han hade på sig detonerade, att det inte var oskylidga människor i närheten som blev skadade eller än värre dödade samt att mina älskade syskon inte var i närheten när det hände!

_____________________________________
Waiting on the world to change!


Kommentarer
Postat av: Martin

Det märkliga med detta är ju att signalspanings- och datalagringslagstiftningar som instiftats på senare år argumenterats fram just för att FRA skulle kunna förvarna om händelser som dessa, men ändå visste ingen någonting om detta förrän bombaren själv meddelade TT och Säpo om det tio minuter före första explosionen.



Tack, kära politiker för att ni kränker min integritet i samhällsskyddets namn utan att hålla det som utlovas.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback