Sweet!

Ännu en dag med full fart! Blev klar med en uppgift som har deadline fredag (skönt!). Förstår inte riktigt varför men denna kurs och dess uppgifter ger mig oerhört mycket ångest varje gång. Under lunchen kom iallafall min kära handledare förbi och visade äntligen upp lilla Knut (1månad). Så oerhört söt liten sak och verkligen mamma upp i dagen!

Efter akupunktur och ett pass på IKSU är det nu dags att hugga tag i lite arbete igen. Kan verkligen inte förstå hur vissa människor kan träna i jeans! Det ser verkligen helt galet dumt ut!

Faccineras idag av det faktum att människor tenderar att ha åsikter och en önskan att uttrycka sig om saker de saknar helhetsperspektiv på. Det finns verkligen alltid två sidor av en historia!! Jag ogillar skarpt när, utan min vetskap, mina ord och handlingar får en helt annan betydelse än vad jag gav dem och faktiskt uttryckte! Andras tolkningar av en händelse och ordalag förlitar inte jag mig på, däremot vad jag själv med egna öron hört och fått uppleva. Jag uppskattar verkligen människor som frågar rakt ut istället för att tro på en sak och därefter ha åsikter om det utan att fråga en grundläggande källa! Det är klart att det ibland eller kanske till och med ofta är väldigt lätt att tro på en historia men det är samtidigt oehört viktigt att förstå att denna historia kan vara vinklad och därmed inte berätta hela sanningen! 
______________________________
Truth will set you free!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback