One moment

Det är fascinerande och skrämmande hur ett enda litet ögonblick kan förändra precis allt. Några ord, en blick, en handling eller till och med avsaknaden av detta kan ställa saker på sin ända. Allt kan ändras från svart till vitt eller från vitt till svart på bara ett endaste litet ögonblick. På bara ett ögonblick kan en bil volta, någon bli påkörd, någon säga något elakt, någon slår en annan eller sårar en person. Dessa saker går aldrig att göras ogjorda, de kan aldrig tas tillbaka vilket gör att de sätter sina spår. Dessa ögonblick påverkar hur vi agerar och reagerar i andra situation, i andra ögonblick. Med andra ord kan egentligen precis allt ha en enorm påverkan på något annat, lite läskigt eller hur?!

När jag tänker på mitt eget liv så finns där oerhört många små ögonblick som förändrade allt. Det finns även minst lika många (kanske till och med fler) ögonblick som hade kunnat förändra allt men då avsaknaden av handling och ord gjorde att inget ändrades. Viljan att förändra kan ju även den påverkas av olika ögonblick. Något händer eller något sägs och du får en vilja att göra något men så plötsligt händer eller sägs det något annat och din vilja försvinner helt.

Är lite fast i några ögonblick just nu, några positiva andra negativa. Har dock inte riktigt bestämt mig för hur jag skall agera i dessa moments. Ska jag i ett moment fortsätta vara och göra som jag inte vill bara för att vara snäll eller är det dags att sätta ner foten ”and speak my mind”? Snart kan jag inte skjuta på detta beslut längre. Allting har en deadline, så även detta. När det gäller ett annat ögonblick så har jag varit i det ett bra tag nu och vet inte om jag vill släppa det. Behövs inte mycket för att jag skall vara ”back in the moment” vilket gör att det nästan känns som att det hänt miljoner gånger fast det egentligen bara var ett endaste ögonblick. Tänk hur mycket ett endaste ögonblick påverkar och förändrar saker!
_________________________________________________
All it takes is one single moment


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback