Bad boys vs good guys

I många år har frågan ställts x antal gånger... Tjejer säger att de vill ha en snäll och pålitlig kille men ändå så faller de enbart för bad boys.. Varför?!? 

Har tänkt på det en del och plötsligt slog det mig! Anledningen till att jag lyckas bli attraherad av bad boys är helt enkelt spänningen. En good guy vet du exakt vart du har efter bara några dagar, timmar och ja ibland även minuter.. och vips försvinner spänningen och allting känns bara för vardagligt och för seriöst på alldeles för kort tid. Nästan så det blir lite skrämmande... En varningsklocka slår till inom mig och jag tänker direkt "jag skall fasen inte bli inlåst igen" eller "hmzz.. det här är kanske inte det enda jag vill ha i 60 år till..." och pang så lägger jag benen på ryggen och flyr!

Med bad boys å andra sidan vet jag varken ut eller in! Allting är spännande och lite farligt. På något vis dras jag till denna farlighet... Dock gör denna spänning och den ständiga ovetskapen en galen och det är sannerligen inte det jag vill ha i längden. Slår an en varningsklocka om att människan döljer något och att det något inte går att förlåta. Ändå kan jag inte riktigt hålla mig borta! Men tids nog inser jag mitt misstag, vänder på klacken och går min väg.

Tror att jag och många andra tjejer är lite "Stuck in between" vad vi egentligen vill ha i ett förhållande (i längden) och den spänning vi vill känna i ett förhållande! Förstår inte varför det inte finns några grabbar som har en good guys hjärta och hjärna men en bad boys utstrålning, mystik och farliga edge! Where do I sign up for one of those??! ;)

------

Måste bara älska Alexandra Burke som gjort en låt om det hela! Love it!

Some people call them players
But I'm far from terrified
Cos somehow I'm drawn to danger
And have been all of my life
It feels my heart's divided
Half way 'tween wrong and right
I know I'm playing with fire
But I don't know why

Yeah the bad boys are always catching my eye
(Ooh Way, Ooh Wah)
I said the bad boys are always spinning my mind
(Ooh Way, Ooh Wah)
Even though I know they're no good for me
It's the risk I take for the chemistry
With the bad boys always catching my eye
(Ooh Way, Ooh Way, Ooh Wah)
Oooooh, bad boys

Some think it's complicated
But they're straight up fun for me
I don't need no explanation
It's nothing more than what you see here
My heart still feels divided
Halfway 'tween wrong and right
I know I'm playing with fire
But I don't know why

Yeah the Bad Boys are always catching my eye
(Ooh Way, Ooh Wah)
I said the bad boys are always spinning my mind
(Ooh Way, Ooh Wah)
Even though I know they're no good for me
It's the risk I take for the chemistry
With the bad boys always catching my eye
(Ooh Way, Ooh Way, Ooh Wah

___________________________________
Born to run!


Kommentarer
Postat av: Martin

Jag har fått en och annan dam på kroken genom att agera "bad boy" i de första, ytliga kontakterna, men när man sedan kommer närmare varandra och man visar sig inte vara så där rebellisk som de kanske först föreställt sig då är man helt plötsligt inte lika intressant längre. Av genuin nyfikenhet undrar jag därför; vad karaktäriserar en intressant "bad boy" - ska man råna pensionärer, skjuta heroin och kunna visa upp ett saftigt utdrag ur brottsregistret? Till vilken grad måste man sedan upprätthålla denna rebelliska attityd allt eftersom man lär känna sin partner och börjar vilja vara "sig själv" i hennes sällskap?

Postat av: Mollymus - bloggar från Uppsala

Hej! :) Om det inte är för mycket begärt skulle jag bli jätteglad om du ville skriva en kommentar vad du tycker om mitt senaste inlägg som handlar om självförtroende.

Många kramar och tack på förhand!

2010-07-09 @ 00:59:03
URL: http://mollymus.blogg.se/
Postat av: Lotta

Martin: Tja! Jag tror inte att det handlar om att killen eg ska vara en "riktig" bad boy :)

Självsäker, kan ta ett nej utan att börja lipa, ha ett eget liv innan man kliver in i nån annans. Fast viktigaste av allt är att inte försöka vara någon annan :)

2010-07-09 @ 08:52:02
URL: http://lottaekman.blogg.se/
Postat av: Elin

Håller med Lotta! Det är fasen inte roligt att bli någons "allt" och känner att personen inte har något eget alls. Då känns det bara som att man trampar all over them och är elak bara för att du inte vill spendera varenda dag 24h med personen.. inte är rolig känsla!



Du skall absolut inte göra något olagligt.. då går du från en intressant bad-boy till en galning och idiot.. Not good! hehe.. En intressant bad-boy har självförtroende, är trygg i sig själv, behöver inte hävda sig framför andra och har andra intressen som tar upp killens tid förrutom själva tjejen. Det finns en farlighet i ögonen som bara skriker bus och säkerhet men en godhet i hjärtat!



Lite luddigt ja, men ändå så glasklart hahahaha

2010-07-09 @ 10:01:48
URL: http://meontheinside.blogg.se/
Postat av: Martin

Lotta/Elin: Baserat på den beskrivningen borde ju kvinnor flockas runt mig, så det måste vara någonting ni inte berättar för mig... ;)

2010-07-09 @ 10:40:47
URL: http://www.bilgalning.se/
Postat av: Lotta

Haha Martin vad du är söt :)

2010-07-09 @ 12:07:06
URL: http://lottaekman.blogg.se/
Postat av: Lotta

GLASKLART Elin, bra förklaring det där sista!

2010-07-09 @ 12:08:09
URL: http://lottaekman.blogg.se/
Postat av: Mollymus - bloggar från Uppsala

Tack! :) Vad kul att du gillade det jag skrev! Skönt att kunna nå fram med det jag ville få sagt! :)

Hoppas allt är bra med dig? Kramar

2010-07-09 @ 12:27:18
URL: http://mollymus.blogg.se/
Postat av: Martin

Lotta: Om jag finge en krona för varje gång jag fått veta att jag är "söt"... :) Är man "söt" vet man direkt att man inte är tillräckligt "spännande," oavsett hur "farlig" man är i blicken. ;)

2010-07-09 @ 13:38:50
URL: http://www.bilgalning.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback