Can you handle this??

Ibland är det oerhört lätt att ha åsikter om saker och ting, trots att man egentligen saknar grund och viktig information i frågan. Självklart har vi människor alltid åsikter och tankar kring saker som sker, men huruvida vi yppar dem högt trots avsaknaden av hela bilden är ett val vi själva tar. Ibland kan det vara farligt att lägga sig i saker och ting, då detta kan leda till att hela bilden yppas och därmed kastar omkull allt. Jag anser dock att om en person skall yppa sina åsikter så kan personen i fråga i alla fall ha modet att stå för det hela istället för att gömma sig under falska namn och anonymitet!

På något vis verkar personer som tror sig vara anonyma kasta ur sig både ord och handlingar i tron om att anonymiteten skyddar dem. Detta ser vi exempel på när folkmassor kastar sten på polisen, huliganer som slåss på fotbollsmatcher, kommentarer på nätet till artiklar, bloggar osv. Att ”våga” skriva och göra mer gömd bakom anonymitet är för mig ren och skär feghet. Jag tycker att människor skall sluta vara fega och istället för att gömma sig stå upp för sina handlingar och ord. Men framför allt tycker jag att människor inte skall lägga sig i saker de inte förstår eller har all information kring, speciellt inte om de inte är beredda på den sanning som ligger till grund till allt!

Ett mynt har alltid två sidor och den blanka, välpolerade ena sidan kan gömma en smutsig och hemsk baksida… en fråga att ställa sig är om man verkligen är beredd på att vända på myntet för att möta den dolda baksidan?!?
_________________________________________
Can you handle the truth??


Kommentarer
Postat av: Ally

Idioter är vad de är! Inget att bry sig om vännen de vågar ju som sagt inte ens skriva ut vem de är. all kärlek till dig vännen för att du är du stark, modig, rättvis och fantastisk vän.

2010-06-30 @ 11:41:00
Postat av: Elin

....iof inte så svårt att lista ut men ändå! Bryr mig verkligen inte egentligen men jag blir bara så förvånad över att man orkar hålla på och lägga sig i när man inte har någon koll. Jag menar, de är ju sannerligen inte jag som kommer förlora på det om hela sanningen kommer fram! Kan vara värt att tänka på innan man börjar yttra sig.

Postat av: Petter

Inga exempel? Var är alla detaljer?

2010-07-01 @ 05:51:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback