Hjälplös liten tös! ;)

Tänk så underbart det är att vara tjej ändå! Spela lite hjälplös och vips kommer hjälpen som behövs!  Svängde förbi cykelbutiken på väg hem från träningen imorse för att höra om de kunde hjälpa mig att fixa cykeln, eftersom jag brytit av nyckeln i låset. Fick höra av gubben som va där då att de kunde försöka lirka ut den och om det inte fungerade så kunde de såga upp låset för 180kr. Åkte hem, fixade mig för jobbet och högg med cykeln på vägen. På väg in, släpandes på cykeln skyndade genast två av de som jobbar där fram för att hjälpa till, trots att en gubbe som oxå behövde hjälp redan var framme vid kassan! De lirkade med mitt lås (lr snarare en lirkade och en höll i cykeln och surrade) men kom fram till att detta inte skulle gå. Sagt och gjort, cykellåset sågades upp och cykeln är åter i bruk. Det bästa var ändå att jag slapp betala för det + att jag fick hjälp ut med cykeln! haha! Tänk så oerhört bra det är ibland att spela hjälplös liten tjej! Fungerar varje gång! Blir nästan lite arg på mig själv att jag inte utnyttjar det oftare! ;)

Har spenderat dagen med att skriva konferenspapper! Efter en mysig fika med Emma och en promis är jag nu redo att hugga tag i skrivandet igen!! Bara en dag kvar nu sen är det bara att skicka in! :)
_________________________________________
Lovely!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback