Runaway

Kan inte sluta fundera, vrida och vända på saker och ting. Känner mig på bus humör och vill bara hitta på en massa tokigheter! Många säger att livet inte fungerar så utan att plikt och rutin kommer före, att tokigheterna får vänta. Självklart håller jag med om att plikt och ansvar ej går att frånse, men går det verkligen att planera tokigheter och galna påhitt?! Jag tror att vi alla behöver få vara lite galna ibland. Eller som min syster skulle ha sagt; ”you have to be a little bit wild and crazy you know”! Gillar detta uttryck så oerhört mycket, för det är så sant! Jag vägrar falla till föga för de alltför fasta ramar och fack som människor så gärna vill placera in mig i! Jag vet att det ofta känns tryggt och skönt att få placera in människor i fack men då måste hänsyn tas till huruvida det är dag/jobb-människan eller kvälls/fritids-människan du väljer att placera. För mig är det i alla fall en stor skillnad även fast grunden är densamma för båda. Jag försöker att lova mig själv att sluta fundera, vrida och vända på allt! Allt behöver faktiskt inte analyseras in i minsta lilla detalj som på jobbet. Jag vet att jag är analytisk av mig, vilket ibland är en nackdel. Kanske är det därför ”bus-elin” kommer fram titt som tätt för att hitta på tokigheter och falla för spontana infall! :) Jag tycker och vill att livet helt enkelt måste vara lite tokigt ibland, annars blir det bara en massa ihopklumpade torsdagar!
______________________________________
She´s a little runaway!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback